5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

رگولاتوری

رگولیشن

April 8, 2024
20:19 دوشنبه، 20ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163771

قوانین بی‌طرفی شبکه FCC به طور خاص به برش شبکه 5G نمی‌پردازد

ICTna.ir – اپراتور T-Mobile آمریکا از FCC خواست تا «مدیریت معقول شبکه» را به‌گونه‌ای به‌روزرسانی کند که موضع با برش شبکه 5G را برطرف کند؛ اما این آژانس قصد ندارد در قوانین جدید بی طرفی شبکه به این فناوری بپردازد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مقامات رگولاتوری آمریکا، FCC، تأیید کردند که دستورالعمل‌های جدید بی‌طرفی شبکه این آژانس به طور خاص به فناوری‌های جدید 5G مانند برش شبکه نمی‌پردازد. در عوض، مقامات توضیح دادند که برش شبکه تحت همان سیاستی انجام خواهد شد که آژانس در سال 2015، زمانی که دستورالعمل‌های بی‌طرفی شبکه را در دوران دولت اوباما اعمال کرد، استفاده کرده بود.

با این حال، در طی یک جلسه توجیهی رسانه ای، مقامات FCC همچنین گفتند که فناوری برش شبکه 5G مشمول قوانین جدید بی طرفی شبکه این آژانس خواهد بود. این مقامات در مورد پیشینه موضوع صحبت کردند و از معرفی شدن خودداری کردند، توضیح دادند که قوانین آژانس در سال 2015 در مورد فناوری های مدیریت شبکه به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا به خدمات جدیدتر مانند برش شبکه رسیدگی کند. به این ترتیب، برش شبکه مانند سایر فناوری‌های مدیریت شبکه انجام می‌شود و توجه خاصی دریافت نمی‌شود.

FCC قصد دارد در 25 آوریل در مورد قوانین جدید بی طرفی شبکه رای دهد. جسیکا روزن وورسل، رئیس FCC گفت که او پیش نویس عمومی پیشنهاد بی طرفی شبکه خود را روز پنجشنبه منتشر خواهد کرد. قوانین جدید احتمالاً در امتداد خطوط حزبی 3-2 تصویب خواهد شد و سه کمیسیونر دموکرات آژانس به نفع قوانین رای خواهند داد.

برندن کار، کمیسر ارشد جمهوری خواه FCC، در پستی نوشت: در سال 2017، ما یکی از بزرگترین حقه های تاریخ قانون گذاری را تجربه کردیم. به ما گفته شد که پایان دادن به “بی طرفی شبکه” که شما باید بخوانید “کنترل دولت بر اینترنت” به اینترنت پایان می دهد. اکنون دولت می خواهد که این کنترل بازگردانده شود و FCC به انجام این کار رای خواهد داد. من مخالف هستم.

FCC در ابتدا به تصویب دستورالعمل‌های بی‌طرفی شبکه در دولت اوباما دموکرات رأی داد. اما این قوانین در زمان دولت ترامپ جمهوریخواه تحت ریاست آجیت پای، رئیس وقت FCC لغو شد. پس از اینکه بایدن، بعنوان یک دموکرات، جایگزین ترامپ شد و کنترل FCC را به دست آورد، آژانس مجموعه جدیدی از قوانین بی طرفی شبکه را پیشنهاد کرد. بنابراین، این احتمال وجود دارد که در صورت پیروزی ترامپ برای دور دوم، دوباره آنها را لغو کند.

 

بحث نتورک اسلایسینگ

به نظر می رسد موضع فعلی FCC در مورد برش شبکه و بی طرفی شبکه در برابر پیشنهادی است که برای اولین بار توسط T-Mobile در دسامبر ارائه شد. سپس در یک پرونده، این شرکت از FCC خواست تا تعریف خود از “مدیریت معقول شبکه” را به روز کند تا شامل خدماتی مانند برش شبکه باشد.

T-Mobile استدلال کرد “به روز رسانی هدفمند در تعریف “مدیریت معقول شبکه” که تکنیک های مدیریت شبکه نوظهور را در خود جای دهد، ارائه خدمات با ارزش تر را برای کاربران نهایی آسان تر می کند، ارائه خدمات را کارآمدتر می کند و از توسعه و استقرار پشتیبانی می کند سودمند است.

با این حال، دیگران مخالف بودند. به عنوان مثال، یک گروه لابی صنعت کابل نوشت که FCC «باید تماس‌ها را برای بازنگری در این تعاریف برای گنجاندن ارجاعات آشکار یا مجوزهای ویژه یا رفتار نظارتی انعطاف‌پذیرتر برای فناوری‌های خاص، مانند «برش شبکه» که در شبکه‌های بی‌سیم 5G به کار می‌رود، رد کند. ”

ورایزون، به نوبه خود، اخیراً از FCC خواسته است تا «تعریف دیرینه و بی‌طرفانه فناوری» خود را از مدیریت شبکه که در قوانین سال 2015 آژانس گنجانده شده است، حفظ کند.

ورایزون نوشت: «برخی از نظر دهندگان در پرونده، محدودیت‌های جدیدی را برای فناوری‌های نوظهور برش شبکه که توسط شبکه‌های 5G فعال می‌شوند، انتخاب کرده‌اند. اعمال محدودیت‌های غیرضروری بر روی این فناوری می‌تواند آن را در مراحل ابتدایی خفه کند و این به ضرر مصرف‌کنندگان و موقعیت رهبری کشور ما در اقتصاد موبایل است.»

موضوع برش شبکه بحث های زیادی را در محافل سیاست واشنگتن ایجاد کرد.

راندولف جی. می و اندرو لانگ در این خصوص نوشتند: بحث پیرامون «برش شبکه» مورد استقبال قرار می‌گیرد، زیرا به طور قانع‌کننده ماهیت ذاتاً مشکل‌ساز پیشنهاد برای تحمیل مقررات خدمات عمومی بر ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت در بازاری از نظر فناوری پویا را نشان می‌دهد. این بحث بر عدم قطعیت نظارتی که لزوماً توسط پیشنهاد جسیکا روزن وورسل، رئیس FCC ایجاد شده است، تأکید می کند عدم اطمینانی که به طور اجتناب ناپذیری مانع نوآوری و سرمایه گذاری می شود و در نتیجه به مصرف کنندگان و رقابت آسیب می رساند.

دیگران فشار بی طرفی شبکه جدید FCC را تشویق کردند.

“بر اساس قوانین قوی اما منعطف FCC، هر ISP مسئول در دسترس قرار دادن شبکه های انعطاف پذیر برای مردم با شرایط منصفانه و معقول خواهد بود و آنها نمی توانند آنچه را که هر یک از ما می توانیم به صورت آنلاین بگوییم یا ببینیم انتخاب کنند. کریگ آرون، مدیر عامل گروه حمایت از Free Press Action می‌نویسد: تضمینی است که شرکت‌های تلفن و کابل داده‌های ما را بدون دخالت بی‌رویه یا تبعیض‌های غیرمنطقی در سراسر اینترنت منتقل خواهند کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.