اپراتورها

خبر اول

رگولاتوری

رگولیشن

فرکانس

April 6, 2024
22:53 شنبه، 18ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163789

دولت هند برای تخصیص باند 6 گیگاهرتز برای 5G تحت فشار GSMA قرار گرفت!

ICTna.ir – انجمن جهانی تلفن همراه، GSMA، از مقامات هندی می خواهد که باند 6 گیگاهرتز را در برنامه ملی تخصیص فرکانس برای حمایت از رشد 5G بگنجانند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، Airtel یکی از اپراتورهای هندی است که می تواند از استفاده از 6 گیگاهرتز بهره مند شود. مقامات هندی تحت فشار بین المللی فزاینده ای هستند تا اطمینان حاصل کنند که سرویس های 5Gدر  آینده می توانند در باند طیف 6 گیگاهرتز اجرا شوند، این تکه باند، در جریان نشست اتحادیه بین المللی ارتباطات از راه دور (ITU) در دسامبر به عنوان یک باند اضافی 5G شناسایی شد.

انجمن جهانی تلفن همراه، GSMA، که یک گروه لابی برای صنعت است، نامه ای به دپارتمان ارتباطات هند (DoT) ارسال کرده و از آن خواسته است که فرکانس های 6.425 گیگاهرتز تا 7.125 گیگاهرتز را به عنوان باند 5G در طرح ملی تخصیص فرکانس (NFAP) لحاظ کند.

به گزارش رسانه ها، ژانت وایت، رئیس سیاست عمومی GSMA برای منطقه APAC، در نامه ای به DoT گفت: “اتصال تلفن همراه نقش مهمی در “بحارات 6G Vision” هند ایفا می‌کند و اتصال و ظرفیت پیشرفته تلفن همراه که توسط باند 6 گیگاهرتز فعال شده است، پایه‌های پیشرفت فراگیر و مبتنی بر فناوری را که توسط نخست‌وزیر هند پیش‌بینی شده است، خواهد گذاشت.

GSMA نمایمده بیش از هزار شرکت مخابراتی در سراسر جهان از جمله Reliance Jio هند، بهارتی ایرتل و Vodafone Idea خود هند است. اکنون با افزایش تقاضای 5G در هند، اپراتورها برای تضمین عملکرد به طیف فرکانسی بیشتری نیاز خواهند داشت.

جیو و ایرتل خدمات 5G را در اکتبر 2022 راه اندازی کردند و هند در حال حاضر حدود 131 میلیون مشترک 5G دارد. هزینه بالای گوشی‌های هوشمند و فقدان سرویس‌های 5G خاص عامل مصرف نسبتاً کم تا کنون بوده است.

هند اخیرا اعلام کرده است که حراج طیف 5G در ماه می سال جاری آغاز خواهد شد. با این حال، طیف 6 گیگاهرتز در حراج آینده گنجانده نشده است.

GSMA توسط انجمن اپراتورهای تلفن همراه هند (COAI) پشتیبانی می شود، که همچنین از DoT خواسته است تا طیف 6 گیگاهرتز را برای خدمات تلفن همراه اختصاص دهد.

Reliance Jio، بزرگترین اپراتور هند، خود را به این درخواست ها و مکاتبات ها اضافه کرده است.

سال گذشته، اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) در کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی (WRC-23) در دبی، طیف در فرکانس 6 گیگاهرتز را به عنوان یک باند اضافی برای خدمات تلفن همراه شناسایی کرد.

در بیانیه مطبوعاتی GSMA که سال گذشته منتشر شد، آمده است: «تصمیم WRC-23 برای هماهنگ‌سازی باند 6 گیگاهرتز در هر منطقه ITU، نقطه عطفی است که جمعیت میلیاردها نفر را وارد یک ردپای هماهنگ 6 گیگاهرتزی موبایل می‌کند».

هند تنها 500 مگاهرتز طیف باند میانی را به اپراتورهای خود اختصاص داده است، این بسیار کمتر از 2 گیگاهرتز توصیه شده توسط GSMA در بازه زمانی 2025 تا 2030. گروه لابی معتقد است گنجاندن 6 گیگاهرتز کسری را برطرف می کند.

سیاست 6 گیگاهرتز از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، ایالات متحده آمریکا مجوز این طیف را صادر کرده است، در حالی که سایر کشورها از جمله چین، بنگلادش و ویتنام قصد دارند از آن برای 5G استفاده کنند. در هند، طیف 6 گیگاهرتز در حال حاضر توسط سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) استفاده می شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.