هوش مصنوعی

April 6, 2024
22:19 شنبه، 18ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163811

اینستاگرام و فیس بوک محتوای هوش مصنوعی را برچسب می‌زنند

 

شرکت متا از تغییراتی اساسی در سیاست هایش درباره محتوای تولید شده دیجیتالی و تغییر یافته، خبر داد. این شرکت محتواهای تولید شده با هوش مصنوعی و دیجیتالی را برچسب می زند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، حال آنکه انتخابات آمریکا به عنوان تستی برای آزمایش توانایی این شرکت جهت نظارت بر محتوای گمراه کننده تولید شده با هوش مصنوعی در پیش رو است.

این غول شبکه اجتماعی از ماه می تمام ویدئوها، تصاویر و کلیپ های صوتی تولید شده با هوش مصنوعی در پلتفرم هایش را با برچسب «تولید شده با هوش مصنوعی» مشخص می کند. به این ترتیب سیاست شرکت که قبلا فقط بخش کوچکی از ویدئوهای مهندسی شده را دربر می گرفت، وسیع تر می شود.

به گفته مونیکا بیکرت نائب رییس بخش سیاست گذاری محتوای متا، این شرکت برای محتوای تغییر یافته دیجیتالی که از لحاظ مالی ریسک بالای فریب عموم مردم را دارند، بدون در نظر گرفتن آنکه محتوا با هوش مصنوعی یا ابزارهای دیگر ابداع شده، برچسب های جداگانه و برجسته تری را اعمال می کند.

روش جدید متا چرخش مهمی نسب به شیوه کنترل شرکت درباره محتوای دستکاری شده است. این روش از تمرکز روی حذف مجموعه محدودی از پست ها به روشی تغییر یافته که محتوا را حفظ می کند و همزمان اطلاعاتی درباره شیوه تولید آن برای کاربران فراهم می کند.

متا قبلا طرحی را برای ردیابی تصاویری که با ابزارهای هوش مصنوعی شرکت های دیگر ساخته شده بودند را معرفی کرد. امازمان اجرای طرح اعلام نشد.

به گفته سخنگوی شرکت روش جدید برچسب زنی محتوا فقط برای پست هایی که در پلتفرم های فیس بوک، اینستاگرام و تردز منتشر می شوند، اجرا خواهد شد. سرویس های دیگر شرکت از جمله واتس اپ و هدست واقعیت مجاز ی کوئست مشمول قوانین متفاوتی می شوند. هم چنین به گفته وی متا برچسب زنی «ریسک بالا» را روی محتوا ها به سرعت آغاز می کند.

این درحالی است که در نوامبر 2024 میلادی انتخابات ریاست جمهور آمریکا برگزار می شود و کارشناسان درباره احتمال تاثیرگذاری فناوری های هوش مصنوعی روی این رویداد هشدار داده اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.