رسانه‌های اجتماعی

April 6, 2024
22:32 شنبه، 18ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163831

اینستاگرام سال‌هاست در درآمد تبلیغاتی از یوتیوب جلوتر است

 

مستنداتی که شرکت متا در پرونده FTC به دادگاه ارائه کرده نشان می‌دهد درآمد تبلیغات اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ به ۳۲ میلیارد دلار رسیده و این در حالی است که درآمد یوتیوب ۲۸.۸ میلیارد دلار بوده است.

به گزارش پیوست، به نقل از ورج، در اظهاراتی که روز جمعه شرکت متا برای رد ادعاهای FTC در مورد انحصار این شرکت مطرح کرده است جزئیاتی از درآمد تبلیغاتی اینستاگرام در سال‌های گذشته به چشم می‌خورد.

این اپلیکیشن تنها در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۲.۴ میلیارد دلار برای متا درآمد داشته که حتی از درآمد تبلیغاتی یوتیوب به مبلغ ۲۸.۸ میلیارد دلار نیز بیشتر است. وب‌سایت بیزنس اینسایدر پیش از این با اشاره به پیشتازی این شرکت در مقایسه با واحد ویدئیویی گوگل به سهم ۵۵ درصدی تولیدکنندگان محتوای یوتیوب از درآمد تبلیغاتی اشاره کرده است. سهم تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام بسیار کمتر است.

این شکاف درآمدی حتی در گذشته نیز مشاهده می‌شود. در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ نیز متا درآمد تبلیغاتی اینستاگرام را ۲۲ و ۱۷.۹ میلیارد دلار اعلام کرده و این در حالی است که در سال‌های مشابه درآمد تبلیغاتی یوتیوب از تبلیغات ۱۹.۷ و ۱۵.۱ میلیارد دلار بوده است.

بر اساس گزارشی از بلومبرگ، این آمار نشان می‌دهد سهم درآمد اینستاگرام از مجموع درآمد متا از ۲۶ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۳۰ درصد در اولین شش‌ماهه سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. آماری که متا در دادگاه ارائه کرده جزئیات بیشتری نسبت به گزارش درآمدی این شرکت در خود دارد. متا در حال حاضر جزئیاتی از اینستاگرام در گزارش‌های درآمدی خود ارائه نمی‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.