امنیت

اینترنت و شبکه

April 6, 2024
22:32 شنبه، 18ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163832

تپسل بعد از ۸ساعت رفع فیلتر شد

منبع: peivast

شرکت تبلیغات دیجیتال تپسل روز گذشته (جمعه ۱۷ فروردین ماه) فیلتر شد و امروز شنبه (۱۸ فروردین) رفع فیلتر شده است. طبق بیانیه‌ دوم تپسل، تپسل همچنان از دلیل این فیلتر و نهاد دستور دهنده آن آگاه نیست.

به گزارش روابط عمومی تپسل، تپسل اعلام کرده که همانگونه که فیلترینگ بدون دلیل و اخطار قبلی انجام شده بود، این شرکت در بامداد ۱۸ فروردین بدون هیچ توضیحی رفع فیلتر شد.

تیم فنی تپسل ساعت ۲۰:۴۰ دقیقه جمعه ۱۷ فروردین متوجه شد که بدون هیچ تذکر، ابلاغیه یا اعلام قبلی دامنه api.tapsell.ir فیلتر شده است.

این فیلترینگ در شرایطی برای تپسل رخ داده است که با وجود پیگیری‌های این شرکت، تا این لحظه نه تنها دلیل این اقدام برای ما آشکار نیست بلکه حتی مشخص نیست این فیلترینگ از سوی چه نهادی انجام شده است.

در ساعت‌های ابتدایی که همکاران ما متوجه اختلال در ترافیک شدند، ابتدا زیرساخت‌ها و سرورهای تپسل را مورد بررسی قرار دادند تا اطمینان حاصل کنیم که مشکل از سمت زیرساخت‌های تپسل نیست و در نهایت در ساعت ۲۲:۵۰ دقیقه شب مطمئن شدیم این مشکل مشخصا به دلیل فیلترینگ رخ داده است.

تپسل به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تبلیغات دیجیتال ایرانی روزانه ۱.۵ میلیارد ایمپرشن تبلیغاتی در پلتفرم‌های ناشرین نمایش می‌دهد و به باور ما چنین برخوردهایی نه تنها یک اجحاف بزرگ در حق بدنه اقتصاد دیجیتال و تپسل محسوب می‌شود، بلکه ضایع کننده حق ۷۰ هزار تبلیغ‌دهنده و ۱۴۳ هزار ناشری است به تپسل به عنوان یک کسب‌وکار ۱۰ ساله اعتماد کرده‌اند. در شرایطی که به‌واسطه تحریم‌ها تمام راه‌های درآمدزایی اقتصاد دیجیتال از تبلیغات بسته شده است، ما با راه اندازی «تپسل پلاس» توانسته‌ایم که برای ناشران ایرانی درامدزایی دلاری ایجاد کنیم و امروز با این اتفاق شوکه کننده، نمی‌دانیم چه کسی قرار است پاسخگوی ضرری باشد که به تمام این ذینفعان وارد شده است.

سوال ما از نهادهای ذی‌ربط این است که چه کسی ضرر مالی و اعتباری که در پی این اتفاق به تپسل و ناشران ما وارد شده تقبل خواهد کرد؟ دولت؟ وزارت ارتباطات؟ شرکت زیرساخت یا کارمند زیرساخت؟ چرا که هنوز برای ما مشخص نیست قصوری رخ داده یا این اتفاق یک تصمیم سلیقه‌ای و شخصی است.

در نهایت اینکه توقع ما به عنوان یک برند ۱۰ ساله از نهادهای ذی‌ربط، پایبندی به ساختار قانونی است و ما تا آخرین لحظه به صورت قانونی پیگیر علت این اقدام خواهیم بود تا کسانی را که حاضرند با این رفتارهای سلیقه‌ای و شخصی به این شکل به ساختار اقتصاد دیجیتال ایران لطمه بزنند، به مردم بشناسانیم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.