رسانه‌های اجتماعی

April 7, 2024
12:25 یکشنبه، 19ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163844

مبارزه ایکس علیه دستور بستن حساب‌های خاص در برزیل

منبع: ایسنا

شرکت ایکس (توییتر سابق) با حکم دادگاه، مجبور شده است برخی حساب‌های محبوب را در برزیل، مسدود کند و اجازه ندارد جزئیات این دستور را منتشر کند.

ایلان ماسک، مالک ایکس در پستی در این پلتفرم نوشت: این دستور ممکن است به از دست رفتن کامل درآمد و تعطیلی دفاتر این شرکت در برزیل، منتهی شود و قول داد تا جای ممکن و از راه قانونی، با این حکم، مبارزه خواهد کرد.

این شرکت شبکه اجتماعی اعلام کرد نمی‌داند چرا این احکام مسدودسازی صادر شده اند و اجازه ندارد جزئیات حساب‌های مسدود شده را اعلام کند و در صورت عدم عمل به این دستورات، با جریمه روزانه مواجه خواهد شد.

ماسک با اشاره به پست یک کاربر درباره دستور الکساندر دو مورائس دادگاه عالی، نوشت: ایکس در برزیل به دستگیری کارمندانش و مسدود شدن دسترسی به این پلتفرم در این کشور، تهدید شده است.

مورائس سال گذشته، دستور تحقیقات درباره مدیران تلگرام و گوگل را که مسئول کارزار مبارزه با لایحه پیشنهادی برای ساماندهی اینترنت بودند، صادر کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، تحت این لایحه، به جای دادگاه، مسئولیت یافتن و گزارش دادن مطالب غیرقانونی به عهده شرکت‌های اینترنتی، موتورهای جستجو و سرویس‌های پیام‌رسان اجتماعی خواهد بود و عدم انجام این کار، جریمه‌های سنگینی در پی دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.