پیشی گرفتن اینستاگرام از یوتیوب در درآمد تبلیغاتی
مستنداتی که شرکت متا در پرونده FTC به دادگاه ارائه کرده نشان میدهد درآمد تبلیغات اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ به ۳۲ میلیارد دلار رسیده و این در حالی است که درآمد یوتیوب ۲۸.۸ میلیارد دلار بوده است.
به نقل از ورج، در اظهاراتی که روز جمعه شرکت متا برای رد ادعاهای FTC در مورد انحصار این شرکت مطرح کرده است جزئیاتی از درآمد تبلیغاتی اینستاگرام در سالهای گذشته به چشم میخورد.
این اپلیکیشن تنها در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۲.۴ میلیارد دلار برای متا درآمد داشته که حتی از درآمد تبلیغاتی یوتیوب به مبلغ ۲۸.۸ میلیارد دلار نیز بیشتر است. وبسایت بیزنس اینسایدر پیش از این با اشاره به پیشتازی این شرکت در مقایسه با واحد ویدئیویی گوگل به سهم ۵۵ درصدی تولیدکنندگان محتوای یوتیوب از درآمد تبلیغاتی اشاره کرده است. سهم تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام بسیار کمتر است.
این شکاف درآمدی حتی در گذشته نیز مشاهده میشود. در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ نیز متا درآمد تبلیغاتی اینستاگرام را ۲۲ و ۱۷.۹ میلیارد دلار اعلام کرده و این در حالی است که در سالهای مشابه درآمد تبلیغاتی یوتیوب از تبلیغات ۱۹.۷ و ۱۵.۱ میلیارد دلار بوده است.
بر اساس گزارشی از بلومبرگ، این آمار نشان میدهد سهم درآمد اینستاگرام از مجموع درآمد متا از ۲۶ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۳۰ درصد در اولین ششماهه سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. آماری که متا در دادگاه ارائه کرده جزئیات بیشتری نسبت به گزارش درآمدی این شرکت در خود دارد. متا در حال حاضر جزئیاتی از اینستاگرام در گزارشهای درآمدی خود ارائه نمیکند.