هوش مصنوعی

April 7, 2024
15:57 یکشنبه، 19ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163861

تشریح اهداف FBI در استفاده از هوش مصنوعی

منبع: مهر

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) در حال بررسی مزایای بالقوه استفاده از هوش مصنوعی در دفاع از شبکه‌های سایبری است و در عین حال چالش‌های اخلاقی و خطرات آن را نیز تصدیق می‌کند.

مقامات این سازمان فدرال بر اهمیت پادمان‌ها مؤثر در برابر سو استفاده و احتمال استفاده دشمنان از فناوری هوش مصنوعی علیه این کشور تأکید دارند.

جاناتان لنزنر، رئیس بخش کارکنان اداره تحقیقات فدرال آمریکا، اخیراً طی اظهار نظری در این خصوص، اساسی‌ترین محورهای دیدگاه این آژانس در مورد هوش مصنوعی را چنین برشمرد:

پیش‌روی فعالانه در برابر تهدیدها
محافظت از نوآوری ایالات متحده
ایجاد یک چارچوب حکمرانی اخلاقی بر این فناوری
وی در حاشیه یک رویداد، از اشتیاق اداره تحقیقات فدرال آمریکا برای استفاده از پتانسیل هوش مصنوعی در حوزه امنیت سایبری خبر داد و همچنین نسبت به امکان استفاده این فناوری توسط دشمنان آمریکا ابراز نگرانی کرد.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا علاوه بر ابزارهای تجاری، از ابزارهای یادگیری ماشینی خود برای استفاده از هوش مصنوعی در جنبه‌های مختلف عملیات خود استفاده می‌کند. با این حال، هنگامی که صحبت از هوش مصنوعی مولد و مدل‌های زبان بزرگ به میان آید، این سازمان بیشتر یک کاربر است تا توسعه‌دهنده فناوری.

سینتیا کایزر، معاون بخش سایبری اداره تحقیقات فدرال آمریکا نیز در این خصوص توضیح داد که آزمایش و ارزیابی گسترده برای جلوگیری از سوگیری یا نقص در مدل‌های هوش مصنوعی امری ضروری است. وی همچنین تاکید کرد که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به این سازمان در کارهایی مانند ترجمه با استفاده از مجموعه داده‌های منبع باز یا تجاری کمک کند. این نهاد امنیتی همچنین فرآیند دقیقی را برای ارزیابی استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی ایجاد کرده است که شامل ارزیابی هدف، مزایا، خطرات، کنترل‌های حریم خصوصی، نظارت، حسابرسی و تشخیص خطا می‌شود.

علاوه بر این، اداره تحقیقات فدرال آمریکا قصد دارد ساختار حکمرانی خود را با جامعه اطلاعاتی هماهنگ کند. همکاری با آژانس‌های دیگر جنبه دیگری از استفاده اداره تحقیقات فدرال آمریکا از هوش مصنوعی است.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، استفاده ایمن و کارآمد از فناوری هوش مصنوعی، مستلزم تعادلی ظریف میان حداکثرسازی مزایا و پرداختن به نگرانی‌های اخلاقی در این زمینه است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.