خدمات ابری و مجازی‌سازی

هوش مصنوعی

April 10, 2024
20:27 چهارشنبه، 22ام فروردینماه 1403
کد خبر: 164021

رشد 18.5 درصدی بازار جهانی زیرساخت‌های ابری به واسطه هوش مصنوعی

جدیدترین داده‌های مرکز تحقیقاتی IDC در «گزارش زیرساخت‌‌‌های سازمانی سه ماهه پایانی 2023» چشم انداز درخشانی از رشد فروش فناوری‌های مرتبط با خدمات رایانش ابری و افزایش تقاضای بازار در این عرضه را به نمایش گذاشت. بر این اساس گفته شد طی سه ماهه چهارم سال 2023 میلادی میزان فروش زیرساخت‌های پردازشی و ذخیره سازی مبتنی بر فضای ابری نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد 18.5 درصدی را تجربه کرد و کارشناسان اعلام کردند این تغییر قابل ملاحظه همزمان با اقبال گسترده کسب و کارها از خدمات هوش مصنوعی صورت گرفت.

افزایش سرمایه گذاری در بخش زیرساخت‌های رایانش ابری نشان دهنده تغییرات چشمگیر در عرصه سازمانی است. به گفته کارشناسان IDC این روند برخلاف فرآیند کاهشی در وضعیت کلی بازار برآورد شده است و نشان می‌دهد یک حرکت استراتژیک به سمت سرورهای با ظرفیت بالا و پردازنده‌های گرافیکی سنگین با قیمت بالا بین سازمان‌ها در جریان است. سازمان‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که سرورهای جدید نسبت به سرورهای سنتی مبتنی بر هسته‌های پردازشگر فعالیت بیشتری انجام می‌دهند و برای انجام کارهای خود به تعداد کمتری از آنها نیاز دارند.

لازم به ذکر است که در فرآیند افزایش فروش زیرساخت‌های ابری، هوش مصنوعی نقش اساسی برعهده داشته است. مرکز IDC در گزارش فصلی خود اعلام کرد هوش مصنوعی عامل اصلی افزایش چشمگیر سرمایه گذاری در بازار جهانی زیرساخت‌های رایانش ابری بوده است.

این فرآیند صعودی به واسطه زیرساخت‌های سخت افزاری مخصوص مدیریت بارهای کاری مبتنی بر هوش مصنوعی هدایت می‌شود و البته به صورت همزمان سرمایه گذاری کسب و کارها در عرصه پردازنده‌های گرافیکی نیز بیشتر شده است.

منبع: infoworld.com
ترجمه: همکاران سیستم

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.