اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

رگولیشن

April 11, 2024
13:46 پنجشنبه، 23ام فروردینماه 1403
کد خبر: 164074

مبلغ کمک هزینه ارتباطی دولت آمریکا به خانواده‌های نیازمند به 14 دلار در ماه کاهش یافت

ICTna.ir – برنامه اتصال مقرون به صرفه  رگولاتوری آمریکا معروف به برنامه ACP حداکثر مبلغ کمک هزینه بازپرداخت خود را در ماه می کاهش خواهد داد، آخرین ماه در دسترس بودن این برنامه، از 30 دلار به 14 دلار کمک هزینه ارتباطی برای خانواده های غیر قبیله ای، و از 75 دلار به 35 دلار برای خانواده های ساکن در زمین های قبیله ای خواهد بود.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، از آنجایی که برنامه اتصال مقرون به صرفه (ACP) رگولاتوری آمریکا آخرین دلارهای باقیمانده خود را هم به پایان می رساند، رگولاتوری امریکا، FCC، در اطلاعیه ای در این هفته تأیید کرد که این برنامه فقط می تواند در ماه مه بازپرداخت جزئی را برای ارائه دهندگان شرکت کننده در این برنامه بپردازد و ان چیزی بیش از 14 دلار به ازای هر خانواده نخواهد بود.

به طور خاص، برای خانوارهای غیر قبیله ای که در ACP ثبت نام کرده اند، حداکثر بودجه موجود برای هر خانوار در ماه می از 30 دلار به 14 دلار کاهش می یابد. برای خانوارهای قبیله ای هم این کمک هزینه، از 75 دلار به حداکثر 35 دلار کاهش می یابد. بر اساس این اطلاعیه، تخفیف یکباره برنامه 100 دلاری برای هر دستگاه به 47 دلار کاهش می یابد. تا 8 فوریه، تاریخ توقف ثبت نام طرح ACP ،بیش از 23.2 میلیون خانوار در این برنامه ثبت نام کرده بودند که شامل 22.9 میلیون خانوار غیر قبیله ای و 329هزار خانوار ساکن در زمین های قبیله ای آمریکا بوده است.

پس از ماه مه، بدون اقدام تمدیدی برای حفظ برنامه از سوی کنگره یا FCC، طرح ACP برای 23 میلیون خانواری که در حال حاضر ثبت نام کرده اند پایان خواهد یافت.

در اطلاعیه دفتر رقابت بی سیم FCC آمده است: این حداکثر میزان امتیاز برای ماه مه با مقایسه نیازهای مالی برآورد شده برای ماه می با کل وجوه غیر تعهدی موجود در آوریل 2024 و همچنین تعداد کل دستگاه‌های ادعا شده از زمان توقف ثبت‌نام محاسبه شده است.

در ماه مارس، آژانس تخمین زد که پرداخت جزئی ماه می برای خانوارهای غیر قبیله ای بیش از 16 دلار نخواهد بود، اما این آخرین ارقام این حداکثر را بیشتر کاهش می دهد. در اطلاعیه این هفته می‌افزاید: انتظار نمی‌رود این مبالغ تغییر کند.

این اطلاعیه عمومی همچنین نشان می دهد که ارائه دهندگان می توانند اقدامات خود را برای ارائه تخفیف های مصرف کننده در ماه مه انجام دهند که به مزایای واقعی ACP نزدیک تر است.

در این اطلاعیه آمده است: ما ارائه‌دهندگان را تشویق می‌کنیم تا در این زمان حیاتی برای حفظ ارتباط مصرف‌کنندگان تلاش کنند. تغییر در سود را جبران کنید.

علاوه بر این، توصیه می‌کند: ارائه‌دهندگان همچنین می‌توانند با پیشنهاد انتقال مصرف‌کنندگان به طرح‌های خدمات اینترنتی کم‌هزینه‌ای که ارائه‌دهندگان از قبل ارائه می‌دهند یا به‌تازگی به‌عنوان پیشنهادی برای مصرف‌کنندگان کم‌درآمد اتخاذ کرده‌اند، به مصرف‌کنندگان کمک کنند در ارتباط باقی بمانند و بار مالی خود را کاهش دهند.

هفته گذشته، AT&T اعلام کرد که پس از پایان طرح حمایتی ACP، به ارائه برنامه تخفیفی موسوم به”دسترسی از AT&T” (برای سرعت تا 100 مگابیت بر ثانیه) با قیمت 30 دلار در ماه ادامه خواهد داد. با این حال، این 30 دلار تاکنون توسط ACP پوشش داده شده است، بنابراین مشخص نیست که آیا برای مشتریان فعلی طرح ACP اپراتور AT&T مقرون به صرفه خواهد بود یا خیر؟Comcast به طور مشابه مشتریان را تشویق می کند تا مزایای ACP خود را به یکی از برنامه های موسوم به Internet Essentials این شرکت که حداکثر 50 مگابیت بر ثانیه را با قیمت 9.25 دلار در ماه ارائه می دهد و یا حداکثر 100 مگابیت بر ثانیه را با ماهیانه 29.95 دلار ارائه می دهد، منتقل کنند.

اخطار FCC در ادامه به اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی این طرح حمیاتی یادآوری می‌کند که «اگر خانوار به طور مثبت برای پرداخت مبلغ بالاتر موافقت نکرده باشد، پرداخت بیش از مبلغی که خانوار می‌پردازد، در صورت اعمال مزیت کامل ACP به صورت‌حساب، ممنوع خواهد بود و چیزی تعلق نمیگیرد.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در خصوص این طرح میتوانید https://www.fcc.gov/acp را ببینید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.