خبر اول

سخت‌افزار

هوش مصنوعی

April 12, 2024
11:00 جمعه، 24ام فروردینماه 1403
کد خبر: 164084

مایکروسافت 2.9 میلیارد دلار در دیتاسنترهای ژاپن برای افزایش ظرفیت هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند

(از چپ به راست): فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن؛ برد اسمیت، نایب رئیس  هیئت مدیره و رئیس مایکروسافت؛ سوزان کلارک، رئیس و مدیر عامل اتاق بازرگانی آمریکا؛ رحم امانوئل، سفیر آمریکا در ژاپن؛ میکی سوساکا، رئیس مایکروسافت ژاپن

 

 

ICTna.ir – مایکروسافت ۲.۹ میلیارد دلار در مراکز داده در ژاپن سرمایه‌گذاری خواهد کرد و برنامه‌هایی برای آموزش ۳ میلیون نفر در این کشور در زمینه هوش مصنوعی در سه سال آینده دارد، در حالی که بخش تحقیقاتی آن قرار است یک آزمایشگاه جدید در توکیو با تمرکز بر هوش مصنوعی و روباتیک افتتاح کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مایکروسافت طی دو سال آینده 2.9 میلیارد دلار برای مراکز داده در ژاپن هزینه خواهد کرد که عملاً تعهد مالی موجود این شرکت برای توسعه زیرساخت هوش مصنوعی و ابری خود را در سراسر کشور جزیره دو برابر خواهد کرد.

این شرکت گفت که این پیشرفت قابل توجه در ظرفیت دیجیتال مایکروسافت را قادر می سازد تا منابع محاسباتی پیشرفته تری را در ژاپن فراهم کند، از جمله آخرین واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) که ​​برای سرعت بخشیدن به بار کاری هوش مصنوعی بسیار مهم هستند.

این اعلامیه که دیروز در واشنگتن و در بحبوحه اولین سفر رسمی فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن به آمریکا انجام شد، بزرگترین سرمایه گذاری این غول فناوری در ژاپن است که اولین دفتر بین المللی آن 46 سال پیش تأسیس شد.

نایب رئیس و رئیس مایکروسافت، برد اسمیت، اندکی قبل از انتشار این خبر با رهبر ژاپن دیدار کرد.

اسمیت به Nikkei Asia گفت که پذیرش هوش مصنوعی و سرمایه گذاری در قابلیت های داخلی به “اولویت ملی حیاتی برای دولت ها در سراسر جهان تبدیل شده است.”

اسمیت به خبرگزاری ژاپنی گفت: رقابت هر بخش از اقتصاد ژاپن، به پذیرش هوش مصنوعی بستگی دارد.

در این گزارش آمده است که مایکروسافت سرورهایی با تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته را در دو مرکز داده ابری خود در ژاپن، موسوم به Azure Japan East و West نصب خواهد کرد تا بتوانند خدمات بیشتری با هوش مصنوعی ارائه دهند.

 

پرورش مهارت های هوش مصنوعی و افتتاح آزمایشگاه هوش مصنوعی

به عنوان بخشی از اعلامیه خود، مایکروسافت همچنین برنامه‌های خود را برای گسترش برنامه‌های ارتقای مهارت دیجیتال خود در ژاپن با هدف ارائه آموزش هوش مصنوعی به 3 میلیون نفر در سه سال آینده فاش کرد.

این شرکت گفت که دوره ها و معماری های مرجع را برای توسعه دهندگان هوش مصنوعی و شرکت های فناوری در ژاپن ارائه خواهد کرد. همچنین از استارتاپ ها با منابعی از طریق مرکز مایکروسافت برای بنیانگذاران استارت آپ پشتیبانی می کند و به اجرای برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی در دبیرستان های حرفه ای کمک می کند.

کوین اسکات، مدیر ارشد فناوری و معاون اجرایی هوش مصنوعی مایکروسافت در بیانیه ای گفت: تأثیری که هوش مصنوعی قرار است در سال‌های آینده ایجاد کند، پتانسیل ایجاد منافع اجتماعی بی‌سابقه برای کل جهان را دارد. گام‌هایی که امروز برای توانمندسازی شهروندان ژاپنی از طریق فناوری‌ها و برنامه‌های هوش مصنوعی برمی‌داریم، اعم از آموزش و مهارت‌های شغلی، بهبود ظرفیت زیرساخت‌ها یا سرمایه‌گذاری‌های تحقیقاتی جدید، در مجموع به تسریع این روند نوآوری سودمند کمک می‌کند.

علاوه بر این، مایکروسافت، از طریق بخش تحقیقاتی خود، قصد دارد اولین آزمایشگاه خود را در توکیو افتتاح کند که بر روی حوزه هایی از جمله هوش مصنوعی و روباتیک متمرکز خواهد بود.

برای تقویت همکاری های تحقیقاتی، این شرکت در طی پنج سال آینده 10 میلیون دلار کمک مالی به دانشگاه توکیو و مشارکت در تحقیقات هوش مصنوعی بین دانشگاه کیو و دانشگاه کارنگی ملون ارائه خواهد کرد.

Teruo Fujii، رئیس دانشگاه توکیو در بیانیه‌ای گفت: با راه‌اندازی آزمایشگاه جدید Microsoft Research Asia در توکیو، ما در بیش از دو دهه همکاری خود با مایکروسافت وارد مرحله جدید و هیجان‌انگیزی می‌شویم. برای به حداکثر رساندن مزایای فناوری‌ها [مانند هوش مصنوعی] و ارتقای نوآوری و در عین حال به حداقل رساندن خطرات، همکاری با شرکای دارای اهداف مشترک ضروری است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.