رمز ارز

April 11, 2024
14:14 پنجشنبه، 23ام فروردینماه 1403
کد خبر: 164110

مردم انتظار دارند قیمت بیت‌کوین به‌شدت افت کند

منبع: Zoomit

باوجود تمام بدبینی‌ها به افزایش ارزش بیت‌ کوین، احتمال افزایش قیمت بزرگ‌ترین رمزرارز جهان پس از هاوینگ وجود دارد.

گزارش بلومبرگ از نظرسنجی جدید دویچه‌بانک نشان می‌دهد که مردم نگران آینده‌ی باارزش‌ترین ارز دیجیتال جهان هستند و معتقدند که قیمت بیت‌ کوین تا پایان سال به‌شدت کاهش خواهد یافت.

حدود ۳٬۶۰۰ نفر در نظرسنجی ماه مارس (اسفند و فروردین) شرکت کردند و ۱ درصد از آن‌ها فکر می‌کنند که صنعت رمزارز صنعتی زودگذر است و در آینده از تب‌و‌تاب خواهد افتاد. از بین شرکت‌کنندگان، تنها ۱۰ درصد معتقد بودند که قیمت بیت‌ کوین از ۶۹٬۰۰۰ به ۷۵٬۰۰۰ دلار خواهد رسید و رکورد بیشترین قیمت که در ماه گذشته اتفاق افتاد، خواهد شکست.

یک‌سوم شرکت‌کنندگان در نظرسنجی دویچه‌بانک بر این باور بودند که قیمت بیت‌‌ کوین تا پایان سال ۲۰۲۴ به کمتر از ۲۰٬۰۰۰ دلار خواهد رسید. بعد از سقوط صرافی FTX که در مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲) اتفاق افتاد، چنین افت شدیدی در قیمت بیت‌ کوین رخ نداده است.

در ماه ژانویه (دی و بهمن)، ۳۶ درصد افراد نظرشان به رمزارز منفی بود؛ اما این تعداد در ماه مارس به ۳۳ درصد کاهش یافت. به‌نظر می‌رسد از میزان بدبینی افراد به رمزرارزها کاسته شده است و این بازار با تعداد بیشتر از افرادی روبه‌رو خواهد شد که معتقدند رمزارز معتبر و باارزش است.

در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور و مهر ۱۴۰۲)، کمتر از ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که فکر می‌کنند ارزهای دیجیتال روش معامله و دارایی بسیار مهمی به‌حساب می‌آیند. این آمار در ماه مارس (اسفند و فروردین) به ۵۲ درصد رسید.

شبکه‌ی بلاک‌‌چین بیت‌ کوین برای اینکه تعداد بیت‌‌کوین‌های در‌گردش را زیر سقف ۲۱ میلیون نگه‌ دارد، فرایند هاوینگ یا نصف‌شدن را انجام می‌دهد و تحلیلگران معتقدند با فرایند نصف‌‌شدن در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت)، ارزش بیت‌‌کوین افزایش خواهد یافت.

افزایش ارزش بیت‌‌کوین در سال ۲۰۲۰ بعد از فرایند هاوینگ رخ داد. ارزش این رمزارز در زمان فرایند هاوینگ به ۱۰٬۰۰۰ دلار رسید و در اواسط سال ۲۰۲۱ تا ۶۰٬۰۰۰ دلار افزایش یافت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.