رمز ارز

April 13, 2024
16:13 شنبه، 25ام فروردینماه 1403
کد خبر: 164199

درخواست تجدیدنظر سم بنکمن-فرید برای حکم 25 سال زندان

منبع: Digiato

«سم بنکمن-فرید»، مدیرعامل سابق صرافی ورشکسته FTX برای محکومیت به کلاهبرداری و حکم 25 سال زندان خود درخواست تجدیدنظر کرد.

بنکمن-فرید، سال گذشته برای هفت فقره کلاهبرداری و توطئه برای پولشویی مجرم شناخته شد و اوایل سال جاری به 25 سال زندان محکوم شد. حالا طبق گزارش گاردین، مدیرعامل سابق صرافی FTX که پس از صدور حکم خود، گفته بود با آن مخالفت خواهد کرد، درخواست تجدیدنظر خود را صادر کرده است. هنوز مشخص نیست که بنکمن-فرید براساس چه دلایلی درخواست تجدیدنظر خود که رسیدگی به آن ممکن است سال‌ها طول بکشد را ارائه کرده است.

سقوط FTX و حکم 25 سال زندان برای سم بنکمن-فرید

صرافی FTX که زمانی 32 میلیارد دلار ارزش داشت، در اواخر سال 2022 سقوط و اعلام ورشکستگی کرد. این شرکت وجوه مشتریان خود را به یک صندوق تأمین‌مالی به نام Alameda Research منتقل کرده بود و از آن‌ها برای انجام سرمایه‌گذاری استفاده می‌کرد. همچنین خود بنکمن-فرید نیز از پول مشتریانش برای اهداف بلند مدت خود که شامل کمک‌های بزرگ سیاسی، خودروهای گران‎‌قیمت و املاک لوکس در باهاما می‌شود، استفاده کرده بود. او ظاهراً در مجموع 8 میلیارد دلار از مشتریان خود سرقت کرده است.

در حالی که بنکمن-فرید هنگام صدور حکم خود ابراز تأسف کرده بود، اما قاضی «لوئیس کاپلان» گفته بود که او هیچ پشیمانی واقعی از خود نشان نداده است. درحالی که دادستان برای او درخواست 40 تا 50 سال حبس کرده بود، اما وکیل بنکمن-فرید فقط 6 سال حبس را منصفانه می‌دانست.درحالی که او درخواست تجدیدنظر خود را ارائه کرده است، صرافی FTX که سال 2019 توسط بنکمن-فرید تأسیس شد، درحال انجام مراحل پیچیده و بحث‌برانگیز مربوط به ورشکستگی است.

همچنین مدیرعامل سابق FTX ادعا کرده بود که این شرکت، دارایی‌های موردنیاز برای بازگرداندن سپرده‌های مشتریان را در اختیار دارد، اما مدیرعامل موقت این صرافی در دادگاه گفته بود که هرچند این امکان وجود دارد، اما ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا مشتریان وجوه خود را دریافت کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.