هوش مصنوعی

April 14, 2024
12:02 یکشنبه، 26ام فروردینماه 1403
کد خبر: 164242

مدیرعامل آمازون: هوش مصنوعی مولد می‌تواند بزرگ‌ترین تحول فناوری از زمان ظهور اینترنت باشد

منبع: Digiato

«اندی جاسی»، مدیرعامل آمازون، به لیست روبه‌رشد مدیرهایی پیوست که شدیداً معتقدند هوش مصنوعی می‌تواند کل صنعت را تغییر دهد. او می‌گوید هوش مصنوعی مولد می‌تواند بزرگ‌ترین پیشرفتی باشد که در این سال‌ها – پس از ظهور اینترنت و فضای ابری – شاهد آن بوده‌ایم.

مدیرعامل آمازون در نامه سالانه خود به سهامداران این شرکت گفت که هوش مصنوعی برای تجارت آمازون حیاتی است و ارزش این فناوری در سال‌های آینده نیز افزایش خواهد یافت. او در این نامه اذعان کرد:

«هوش مصنوعی مولد ممکن است بزرگ‌ترین تحول فناوری از زمان ظهور فضای ابری (که خود هنوز در مراحل اولیه است) و شاید از زمان ظهور اینترنت باشد. برخلاف رویه تجهیز انبوه زیرساخت‌ها به فضای ابری و مهاجرت به این سرویس‌‌ها، انقلاب هوش مصنوعی مولد از همان ابتدا بر پایه فضای ابری ساخته می‌شود.»

صحبت‌های اندی جاسی درحالی منتشر می‌شود که آمازون رقم خیره‌کننده 575 میلیارد دلار (حدوداً 12 درصد) رشد درآمد سالانه را گزارش داده است.

تمرکز بیشتر آمازون بر هوش مصنوعی مولد
نامه اندی جاسی عمدتاً روی نحوه استفاده آمازون از هوش مصنوعی برای رشد کسب‌وکار خود متمرکز بود. جاسی گفت آمازون درحال توسعه هوش مصنوعی مولد در بیشتر اپلیکیشن‌ها و محصولات خود است؛ برای مثال الکسا، دستیار مجازی این شرکت، با گذشت زمان به هوش مصنوعی پیشرفته مجهز می‌شود تا هوشمندتر شود. همچنین دستیار خرید جدید مبتنی بر هوش مصنوعی آمازون با نام Rufus نقش مهمی در پیشبرد تجارت آمازون ایفا خواهد کرد.

به‌طور کلی، مدیرعامل آمازون به هوش مصنوعی خوش‌بین است و باور دارد که آمازون با استفاده از این فناوری می‌تواند هزینه‌های خود را کاهش دهد و تجربه کاربران را بهتر و سریع‌تر کند.

مقایسه هوش مصنوعی با فضای ابری و یا با اینترنت، نشان می‌دهد که آمازون و اندی جاسی هوش مصنوعی را نه به‌عنوان یک پیشرفت تکاملی در فناوری‌های موجود، بلکه آن را یک نقطه انقلابی تلقی می‌کنند که پارادایم‌ جدیدی می‌سازد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.