اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 14, 2024
21:21 یکشنبه، 26ام فروردینماه 1403
کد خبر: 164279

به‌لطف قابلیت جدید جی‌میل، با ایمیل‌های ناخواسته و خبرنامه‌ها خداحافظی کنید

منبع: Zoomit

به‌لطف قابلیت جدید جیمیل، با انبوه ایمیل‌های ناخواسته و خبرنامه‌ها در صندوق ورودی خداحافظی خواهید کرد.

کاربران به‌دلایل مختلفی مشترک ایمیل‌های گروهی و خبرنامه‌های سایت‌ها و فروشگاه‌ها می‌شوند اما پس‌ از مدتی که تعداد این اشترک‌ها افزایش یابد، لغو اشتراک کمی چالش‌برانگیز می‌شود و با صندوق ورودی جیمیل مملؤ از هزاران پیام خوانده‌نشده مواجه خواهند شد.

اکنون به‌نظر می‌رسد گوگل روی توسعه‌ی قابلیت جدیدی به نام Manage Subscriptions کار می‌کند که به کاربران جیمیل در مدیریت آسان‌تر اشتراک‌ها کمک می‌کند. ویژگی مذکور برای سازماندهی و جداسازی سیل خبرنامه‌ها و ایمیل‌های تبلیغاتی طراحی شده است.

قابلیت جدید را وب‌سایت PiunikaWeb با بررسی نسخه‌ی جدید اپلیکیشن جیمیل کشف کرد. این به‌روزرسانی روش احتمالی عملکرد ویژگی مدیریت اشتراک‌ها و خبرنامه‌ها را نشان می‌دهد.

گزینه‌ی Manage Subscriptions در نوار کناری جیمیل در دسترس قرار خواهد گرفت و با تحلیل الگوهای ایمیل شما، ایمیل‌های مرتبط با اشتراک‌ها را به‌طور هوشمند دسته‌بندی می‌کند.

کدهای اپلیکیشن جیمیل نشان می‌دهند دسته‌بندی اشتراک‌ها در این برنامه بر اساس تعداد ایمیل‌های ارسالی از هر فرستنده در هر سه ماه انجام می‌شود. این دسته‌بندی شامل فرستندگانی است که کمتر از ۱۰ ایمیل، بین ۱۰ تا ۲۰ ایمیل و بیش از ۲۰ ایمیل در سه ماه گذشته برای شما ارسال می‌کنند. دسته‌بندی جدید به شناسایی سریع‌تر و آسان‌تر هرزنامه‌ها یا اشتراک‌های فراموش‌شده کمک خواهد کرد.

فیلتر جدید جیمیل همه‌ی اشتراک‌های فعال ایمیل کاربر را در مکانی واحد جمع‌آوری می‌کند تا دسترسی به آن‌ها ساده‌تر شود. همچنین، دکمه‌ای برای لغو اشتراک در کنار نام و لوگو فرستنده‌ی ایمیل تعبیه شده است که به کاربر اجازه می‌دهد به‌سرعت از دست اشتراک‌های ناخواسته خلاص شود.

ویژگی جدید جیمیل فعلاً در مرحله‌ی توسعه قرار دارد، اما نشانه‌هایی از انتشار آن در آینده‌ی نزدیک به‌چشم می‌خورد. کاربران ردیت گزارش داده‌اند پیام پاپ‌آپی درمورد قابلیت Manage Subscriptions مشاهده کرده‌اند و با ضربه‌زدن روی دکمه‌ی Try it Now وارد صفحه‌ی بارگذاری شده‌اند؛ ظاهراً ویژگی مذکور درحال‌حاضر عملکرد صحیحی ندارد.

جیمیل اخیراً با افزودن دکمه‌ی لغو اشتراک به نسخه‌ی موبایلی خود، گام مهمی در جهت مدیریت بهتر اشتراک‌ها برداشته است.

ویژگی جدید Manage Subscriptions بر اساس این قابلیت بنا شده و نویدبخش روشی ساده‌تر برای مرتب‌سازی صندوق ورودی و حتی دستیابی به رؤیای صفر شدن پیام‌های ناخواسته‌ در صندوق ورودی است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.