رمز ارز

April 14, 2024
21:24 یکشنبه، 26ام فروردینماه 1403
کد خبر: 164282

قیمت این ۳ رمزارز به‌زودی جهش می‌کند

منبع: Zoomit

با اصلاح نسبتاً عمیقی که طی روز‌های اخیر در بازار کریپتو رخ داد، فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری روی برخی توکن‌ها به‌وجود آمده است.

بازار ارزهای دیجیتال روز جمعه شاهد اصلاح قیمتی قابل‌ توجه ۷٫۱۲ درصدی بود که در نتیجه‌ی آن، ارزش کل بازار کریپتو به ۲٫۴۵ تریلیون دلار کاهش یافت. همچنین، قیمت بیت‌کوین اصلاح ۵٫۱۵ درصدی را تجربه کرد.

با بازیابی نسبی قیمت برخی از ارزهای دیجیتال مطرح پس‌ از اصلاح عمیق روز جمعه، نشانه‌هایی از بازگشت روند صعودی به‌چشم می‌خورد. با نزدیک‌شدن به رویداد هاوینگ بیت‌کوین، پیش‌بینی می‌شود خوش‌بینی زیادی به بازار تزریق شود و این اتفاق می‌تواند فرصت مناسبی برای ورود سرمایه‌گذاران جدید باشد.

اتریوم (ETH)
اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز بزرگ جهان، طی هفته‌ی گذشته با اصلاح قیمتی حدود ۳ درصدی و اصلاح ۱۹٫۵۷ درصدی طی ۳۰ روز اخیر، روند نزولی را تجربه کرد. عملکرد اتریوم در اوایل سال جاری با رشد ۴۳٫۱۶ درصدی، چشم‌انداز مثبتی را برای این توکن در بلندمدت نشان می‌دهد.

بازار ارزهای دیجیتال شاهد اصلاح قیمتی گسترده‌ای بوده است که در آن، آلت‌کوین‌های مطرح بخش قابل‌ توجهی از ارزش خود را ازدست داده‌اند. این موضوع به کاهش ۱۰٫۲ درصدی قیمت اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته منجر شد و به‌ بیان دیگر از ۳٬۵۳۴ دلار به کف قیمتی ۳٬۱۷۵ دلار رسید. بازار اکنون روند باثبات‌تری به‌ خود گرفته است و اتریوم موفق شد کندل صعودی جذابی در نمودار خود ثبت کند.

کوین‌پدیا می‌نویسد در صورت بازگشت رونق به بازار، قیمت اتریوم تحت‌تأثیر عامل صعودی قرار می‌گیرد و طی هفته‌های آینده احتمالاً تلاش خواهد کرد تا رکورد قیمتی جدیدی را برای سال جاری به‌ثبت برساند.

سولانا (SOL)
توکن سولانا سال ۲۰۲۴ را با قیمت ۱۰۱٫۸۳ دلار آغاز کرد و طی دو ماه ابتدایی سال با نوسان کم، در محدوده‌ی قیمتی ۸۲٫۲۵ تا ۱۲۰٫۷۵ دلار معامله شد و با افزایش نوسانات بازار، جهشی ۱۱۱٫۹۸ درصدی را تجربه کرد.

پس از ثبت بالاترین قیمت سولانا طی ۲۸ ماه گذشته، این توکن با مقاومت مهم ۲۰۰ دلاری مواجه شد و روند صعودی خود را از دست داد و قیمتش به زیر سطح حمایتی عقب‌نشینی کرد. از آن زمان تاکنون، سولانا در محدوده‌ی ۱۵۲٫۵ تا ۲۰۰ دلار معامله شد و در آستانه‌ی تست مجدد سطح پایین‌تر خود قرار دارد که نتیجه‌ی آن قابل پیش‌بینی نیست.

تحلیل تکنیکال سولانا نشان از تأثیر بالای روند نزولی در تایم‌فریم یک‌روزه دارد. با نگاهی مثبت، رمزارز مذکور از ابتدای سال تقریباً ۵۰ درصد افزایش یافته که نشان‌دهنده‌ی چشم‌انداز صعودی قوی برای این آلت کوین در ماه‌های آینده است.

پالیگان (MATIC)
توکن پالیگان از ابتدای سال با نوسانات قیمتی زیادی مواجه شده که نشان‌دهنده‌ی افزایش فشار خرید و فروش برای این آلت‌کوین است. توکن MATIC سال ۲۰۲۴ را با قیمت ۰٫۹۶۹۹ دلار آغاز کرد و به عدد یک دلار هم دست یافت. در ادامه روند صعودی MATIC متوقف شد و این رمزارز کاهش ۳۲٫۱۱ درصدی را تجربه کرد. پس‌ از آن، بازار شاهد تغییر جهت صعودی بزرگی بود که به افزایش چشم‌گیر قیمت اکثر آلت‌کوین‌های برتر منجر شد.

قیمت MATIC طی ۴۸ روز ۷۷٫۴۲ درصد افزایش یافت و پس‌ از آن با مقاومت ۱٫۲۷ دلار روبه‌رو شد. از آن زمان تاکنون، قیمت MATIC تحت‌تأثیر روند نزولی قرار گرفته که به از بین رفتن تمامی سودهای ناشی از پامپ قیمتی اخیرش منجر شده است.

درصورتی‌که خریداران بتوانند قیمت را بالای سطح حمایتی کلیدی ۰٫۷۵ دلار نگه دارند، این توکن برای ثبت سقف قیمتی جدید در سال جاری آماده‌ی جهش خواهد بود. حرکت نزولی قیمت می‌تواند MATIC را به‌سمت ثبت کف قیمتی جدید در آینده سوق دهد.

به‌طور کلی با توجه‌‌ به افزایش روزانه‌ی تعداد سرمایه‌گذاران و ورود مستمر دارایی‌های دیجیتال به بازار، انتظار می‌رود بازار کریپتو طی ماه‌های آینده به رکورد قیمتی جدید (ATH) دست یابد. علاوه‌براین پس‌از رویداد هاوینگ، احتمال جهش قابل‌ توجه قیمت آلت‌کوین‌ها وجود دارد و این اتفاق حتی می‌تواند زمینه‌ساز آغاز فصل آلت کوین‌ها (AltSeason) شود.

این مقاله حاوی توصیه‌ی اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌‌دست‌‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری‌‌‌ای وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خودش تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت آن را بر‌‌عهده بگیرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.