هوش مصنوعی

April 15, 2024
12:13 دوشنبه، 27ام فروردینماه 1403
کد خبر: 164301

بازآموزی 95 میلیون کارمندی که به خاطر هوش مصنوعی شغل خود را از دست دادند

منبع: همکاران سیستم

برخی از بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان شامل مراکزی که سرمایه گذاری‌های گسترده در عرصه هوش مصنوعی انجام داده‌اند، کنسرسیومی را برای رسیدگی به تاثیر مشاغل از دست رفته به دلیل توسعه فناوری هوش مصنوعی راه اندازی کردند.

گوگل، مایکروسافت، آی‌بی‌ام، اینتل، Indeed، Accenture، Eightfold و Eightfold به همراه شش مشاور «کنسرسیوم نیروی کار فناوری اطلاعات و ارتباطت مبتنی بر هوش مصنوعی» را تشکیل دادند تا به افرادی که شغل خود را به دلیل جایگزینی با هوش مصنوعی از دست داده‌اند یا در آینده از دست خواهند داد، کمک کنند و به آنها مهارت‌های ویژه برای ورود مجدد به دنیای کار بیاموزند. این کنسرسیوم در اصل به کارمندان آسیب دیده کمک می‌کند تا برنامه‌های آموزشی را دنبال کنند و در نهایت امکان پیوند دوباره آنها با سازمان‌ها آسان‌تر شود.

برکسی پوشیده نیست که کارمندان در سراسر جهان از روی کار آمدن فناوری هوش مصنوعی تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. چندین شرکت از جمله آی‌بی‌ام و پوپی‌اس پیش از این اعلام کردند که به دلیل تمرکز بر هوش مصنوعی فرآیند استخدام نیروی کاری جدید را معلق یا متوقف می‌کنند. بر اساس مطلعه‌ای که در اوایل سال جاری انجام شد، شرکت‌های آمریکایی به دلیل سرمایه گذاری در عرصه هوش مصنوعی و جایگزینی آن با موقعیت‌های شغلی انسانی بیش از 4600 فرصت شغلی را حذف کردند.

مراکزی که در راه اندازی این کنسرسیوم حضور دارند به عنوان بخشی از این تلاش اعلام کردند طی 10 سال آینده بیش از 95 میلیون فرد در سراسر جهان که به واسطه هوش مصنوعی شغل خود را از دست دادند، آموزش می‌دهند تا بار دیگر به محیط کار برگردند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.