5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

April 15, 2024
15:37 دوشنبه، 27ام فروردینماه 1403
کد خبر: 164333

راه‌اندازی نسل جدید اینترنت ۵G در چین

منبع: مهر

چین نسل جدید شبکه اینترنت موبایل نسل پنجم به نام ۵.۵G را توسعه داده و قرار است یک شرکت مخابراتی دولتی تاپایان سال میلادی آن را در بیش از ۳۰۰ شهر این کشور ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری گیزموچاینا، در حالیکه شرکت های مخابراتی هنوز راه اندازی اینترنت نسل پنجم موبایل را تکمیل نکرده اند، چین مشغول توسعه دستاوردی جدید در این زمینه است. درهمین راستا «چاینا موبایل» که شرکت مخابراتی دولتی است، از راه اندازی شبکه ۵.۵G خبر داده است.

به بیان ساده ۵.۵G نسخه پیشرفته شبکه ۵G است و همچنین به نام ۵GA (اینترنت نسل پنجم موبایل پیشرفته) نیز مشهور است. همانطور که شبکه ۴.۵G براساس شبکه استاندارد ۴G ایجاد شد، شبکه ۵.۵G نیز براساس استاندارد ۵G بنا می شود اما میزان تاخیر و سرعت اینترنت در آن به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.

ادعا می شود شبکه ۵.۵G نسبت به ۵G بهبود یافته است. این استاندارد جدید می تواند سرعت دانلود را تا ۱۰ گیگابیت برثانیه و سرعت آپلود محتوا را تا یک گیگابیت برثانیه افزایش دهد. هرچند شبکه ۵G با ارائه سرعت بهتر دانلود و آپلود نیازهای یک موبایل هوشمند را تامین می کند، اما نتوانسته تاثیر زیادی در فضای صنعتی ایجاد کند. در این حوزه اپلیکیشن ها نیازمند تاخیر کمتر، آپلود سریع تر داده ها، امنیت فوق العاده، عملکرد معتبر و مصرف برق کمتر هستند.

بنابراین ۵.۵Gمی تواند این شکاف ها را پر کند و به عنوان یک رابط حیاتی به سمت نسل ششم اینترنت همراه عمل کند.

چاینا موبایل اعلام کرده تا پایان سال میلادی پوشش ۵.۵G را برای بیش از ۳۰۰ شهر فراهم می کند. هم اکنون هیچ شرکت مخابراتی دیگری از برنامه برای راه اندازی ۵.۵G خبر نداده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.