دولت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 15, 2024
18:03 دوشنبه، 27ام فروردینماه 1403
کد خبر: 164335

معماری داده همگام با هوشمندسازی دولت اصلاح می‌شود

منبع: مهر

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت:همگام با هوشمندسازی دولت، لازم است معماری داده‌ای اصلاح شود.

احسان کیانخواه دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی گفت: همگام با هوشمندسازی دولت، لازم است معماری داده‌ای اصلاح شود. بر اساس قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی ۲۷ پایگاه ملی که قابلیت افزایش بر اساس تصمیم کارگروه تعامل‌پذیری دارد، احصا شده است. این پایگاه‌ها هسته‌ی راهبری کشور را چه به لحاظ عملیاتی و چه به‌لحاظ انبارش و تحلیل برعهده دارند.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم و ضروری در هوشمندسازی دولت اصلاح، تلفیق، حذف یا افزودن پایگاه‌ها بر اساس افزایش توان راهبری مؤثر و هدف‌مند کشور و ارتقا سهولت زندگی و رفع نیازهای مردم است. برخی از این پایگاه‌ها کیفیت داده‌ای لازم را ندارند و هدف سیاست‌گذار از ایجاد این پایگاه را تأمین نمی‌کنند.

کیانخواه ادامه داد: دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات در حال باز تنظیم این جریان داده‌ای و مراکز انبارش مورد نیاز کشور است. بعضاً در مقرره‌ها و قوانین و بر اساس نیاز مقطعی، پایگاه تجمیع داده ایجاد و انبارش داده‌ای تجویز شده است که هم هزینه‌های زیادی را بر دولت تحمیل کرده و هم کارکرد مورد نیاز را ایجاد نمی‌کند.

وی تصریح کرد: باید فارغ از تعصبات دستگاهی این اصلاحات و بازآرایی را رقم زد. دبیرخانه در تلاش است به‌صورت چابک و با کمترین بازتنظیمی این اقدام را به نتیجه برساند. این گام مهم به‌هم‌راهی و هم‌دلی دستگاه‌های اجرایی کشور با محوریت افزایش رضایت عمومی و ارتقا کارایی نظام تصمیم‌سازی کشور نیاز دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.