تلفن همراه

گوشی

April 15, 2024
15:42 دوشنبه، 27ام فروردینماه 1403
کد خبر: 164338

پیکسل ۹ قابلیت پیام‌اضطراری از طریق ماهواره را اضافه می‌کند

منبع: Peivast

شایعات منتشر شده حاکی از آن است که گوگل برای اضافه کردن یک قابلیت ارسال پیام اضطراری از طریق ماهواره با اوپراتور موبایلی T-Mobile همکاری می‌کند.

به گزارش پیوست به نقل از ورج، گوگل احتمالا در نسل جدید گوشی‌های پیکسل یعنی پیکسل ۹ و پیکسل فولد به سراغ این قابلیت می‌رود.

کامیلا وویچیچوسکا، افشاگر فناوری و از نویسندگان وبسایت Android Authority می‌گوید این شرکت برای عرضه قابلیت جدید با T-Mobile همکاری کرده و ممکن است دیگر اوپراتورها را نیز اضافه کند.

امکان پیام ماهواره‌ای گوگل نیز همانند سیستمی که اپل در حال حاضر برای آیفون فراهم کرده است چندین سوال درمورد شرایط موجود از کاربر می‌پرسد. ویدیویی که در مقاله وبسایت Android Authority منتشر شده انیمیشینی از گوگل را در خود دارد که آموزشی است برای نحوه دریافت کمک از طریق یک ماهواره.

به گفته وویچیچوسکا از جمله سوالاتی که در این قابلیت از کاربر پرسیده می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چه اتفاقی افتاده است؟
[شما/آنها/همه] نفس می‌کشید؟
در مجموع چند نفر [گم شده/گیر افتاده‌اند]؟
بهترین وصف شرایط شما چیست؟
چه چیزی آتش گرفته است؟
آیا سلاح در میان است؟
چه نوع خودرو یا حاملی وجود دارد؟
آیا این سوالات برای شرایط شما صدق می‌کنند؟

شرکت تی‌موبایل پیش از این از همکاری خود با اسپیس‌اکس برای یک خدمت پیام ماهواره‌ای خبر داده اما هیچگونه قیمت‌گذاری برای استفاده از این خدمت مشخص نشده است و هنوز در مراحل آزمایشی است. سال گذشته یکی از توسعه دهندگان متوجه بخشی از کد Google Messages شد که نشان می‌دهد این قابلیت با همکاری ارائه‌ دهنده‌ای به نام Garmin در راه است. شرکت Garmin نیز خدماتی را با استفاده از شبکه ماهواره‌ای Iridium ارائه می‌دهد و به گفته Iridium این خدمت در «همه جای زمین» قابل دسترسی است.

به طور کلی این خدمت از سوی هر شرکتی که پشتیبانی شود نمی‌توان آن را رایگان دانست و برای مثال شرکت Garmin در ازای خدمت خود حداقل ۱۵ دلار در ماه دریافت می‌کند. اپل در حال حاضر هزینه خدمت را از سمت شرکت پرداخت می‌کند و درنتیجه ممکن است گوگل هم در ابتدای کار خود رویکرد مشابهی را در پیش گیرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.