باندپهن

فیبرنوری

April 15, 2024
18:14 دوشنبه، 27ام فروردینماه 1403
کد خبر: 164343

فیبر نوری مبین‌نت به گلوگاه رسید

فیبر نوری مبین‌نت در گلوگاه با حضور رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و فرماندار این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ارتباطات مبین‌نت، آیین افتتاح اولین اتصال پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTx) در شهرستان گلوگاه استان مازندران با حضور امیر لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و علیرضا صیدی، مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین‌نت، برگزار شد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این مراسم از عملکرد دولت در توسعه پروژه شبکه ملی اطلاعات گفت: «زیرساخت یکی از لایه‌های شبکه ملی است و پروژه فیبر نوری بر همین اساس راه‌اندازی شده است. کشور ما دچار یک عقب‌ماندگی در توسعه فیبر نوری بوده و اکنون نیاز به جبران زمان از دست رفته است. این پروژه تا به امروز حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته و با پیاده‌سازی کامل آن سرعت اینرتنت به ۱۰۰ برابر سرعت فعلی می‌رسد.»

به گفته لاجوردی پیاده‌سازی زیرساخت در بستر شهرستان گلوگاه به عنوان فاز اول انجام شده و گام بعدی رساندن فیبر نوری به منازل مردم است که مبین‌نت تا یک ماه بعد از زمان درخواست کاربران متعهد به تحویل آن است.

در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین‌نت از توسعه پروژه فیبر نوری در شهرستان گلوگاه گفت: «حدود ۷۰۰۰ خانوار به شبکه فیبر نوری مبین‌نت وصل شده‌اند و جهت تحقق این موضوع ۱۶ کیلومتر حفاری و ۲۲ کیلومتر فیبر نوری پیاده سازی شده است. در مجموع ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری طی این پروژه در شهرستان گلوگاه انجام شده است.»

مهدی داوودی، فرماندار شهرستان گلوگاه هم در این مراسم از بهره‌برداری پروژه فیبر نوری در کوتاه‌ترین زمان گفت: «تمام مراحل این پروژه طی دی ماه ۱۴۰۲ تا فروردین ۱۴۰۳ با موفقیت انجام شد. از شهریور ۱۴۰۰ تا به امروز ۱۰ پروژه به ارزش ۵۸ میلیارد تومان در راستان تامین پوشش اینترنت در دوردست‌ترین نقاط این شهرستان انجام شده است.»

مدیر شرکت ارتباطات مبین‌نت در ادامه از تلاش این شرکت برای ایجاد بستر هوشمندسازی شهرستان‌ها گفت: «مبین‌نت به عنوان یکی از راهبران هوشمندسازی شهرستان‌ها و صنایع کشور در کنار پروژه فیبر نوری به دنبال هوشمندسازی شهرستان‌های تحت تعهدش است و ما می‌توانیم با ارائه سرویس‌هایی همچون هوشمندسازی سیستم پایش حریق، ساختمان‌ها، معابر و چراغ‌های راهنمایی و دیگر موارد بر بستر فیبر نوری، طعم شیرین این زیرساخت جدید را به کام مردم رسانده تا علاوه بر سرعت بالا، ظرفیت‌های گوناگون آن را لمس کنند.»

در پایان این مراسم تست سرعت فیبر نوری ابتدا در اداره برق شهرستان گلوگاه انجام شد و سرعت ۹۳۰ مگابیت بر ثانیه به ثبت رسید. پس از آن سرعت در محل یک گیم‌نت به عنوان کسب و کار محلی تست شد و به بالای ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه رسید.

در حاشیه این مراسم نیز جلسه هماهنگی فیبر نوری استان مازندارن برگزار شد و در آن تفاهم‌نامه اجرای پروژه فیبرنوری بین شرکت ارتباطات مبین‌نت و شهرداری‌های محمودآباد و سرخرود به امضا رسید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.