باندپهن

فیبرنوری

April 15, 2024
18:21 دوشنبه، 27ام فروردینماه 1403
کد خبر: 164349

تفاهم نامه پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهرهای محمودآباد و سرخرود امضا شد

در جلسه ای با حضور قائم مقام وزیر در امور ارتباطات، تفاهمنامه اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهرهای سرخرود و محمودآباد میان اپراتور مجری و شهرداری ها امضا شد و وضعیت پیشرفت این پروژه در شهرهای دیگر استان مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران، نخستین جلسه بررسی وضعیت پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها FTTX با حضور امیر لاجوردی معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور و توکلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران و فرمانداران و شهرداران شهرهای مختلف استان برگزار شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور در این جلسه ضمن تشریح اهمیت پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها برای نظام و کشور و دولت اظهار کرد: اجرای این پروژه در کشور گرچه با تاخیر زیادی همراه بود اما اکنون دولت سیزدهم و رئیس جمهور محترم و مقام عالی وزارت مصمم به انجام آن و اجرایی کردن این پروژه و تحقق ۲۰ میلیون پوشش برای منازل و کسب و کارها هستند و در این راستا به منظور ایجاد رقابت و افزایش کیفیت خدمات اینترنت پرسرعت از اپراتورهای مختلفی استفاده کرده است تا انحصاری در این حوزه وجود نداشته باشد.

وی افزود: یکی از مواردی که رئیس‌جمهوری در گزارشات خود بعنوان اولویت های اصلی به آن می پردازد، پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها FTTX است که نشان از جایگاه ویژه این پروژه دارد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات با اشاره به اینکه مازندران جزو استان های پیشرو در اجرای پروژه فیبر نوری است، عنوان کرد: با مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی، صدور مجوز حفاری و اجرای پروژه فیبر نوری توسط شهرداری ها طی مدت زمان ۱۵ روز پس از درخواست اپراتور متعهد در شهر مربوطه، که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور دارای ابلاغ، باید صادر شود.

رئیس رگولاتوری کشور همچنین در خاتمه از افزایش سرعت اینترنت ثابت در کشور بر اساس این پروژه خبر داد و تاکید کرد: ارتقاء تکنولوژی سایت های تلفن همراه به 5G نیز منوط به اجرایی شدن فیبر نوری است.

در ادامه این جلسه توکلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران نیز ضمن اعلام همکاری های خوب صورت گرفته در حوزه ارتباطات میان استانداری مازندران، فرمانداری های ۲۲گانه و شهرداری های استان با اپراتورها تصریح کرد: خوشبختانه تفاهم، تعامل و همکاری خوبی در حوزه ارتباطات و بخصوص پروژه فیبر نوری در مازندران در طی یکسال گذشته شاهد بودیم و ان شاءالله این روند ادامه خواهد داشت و مجموعه مدیران استان در راستای اهداف نظام و دولت مردمی سیزدهم حرکت خواهند کرد.

در پایان این جلسه اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها FTTX در استان مازندران افزود: تاکنون در هشت شهر مازندران این پروژه به بهره برداری رسیده است و در هفت شهر دیگر در حال طی نمودن مراحل اجرایی کار توسط اپراتورهای متعهد می باشدو همچنین تعداد شش شهر دیگر استان نیز تفاهم نامه های آن امضا شده و پس از نهایی شدن قراردادهای مربوطه عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

در این نشست تفاهم نامه پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها FTTX در شهرهای محمودآباد و سرخ رود میان شهرداران مربوطه و مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین‌نت بعنوان اپراتور متعهد امضا شد

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.