باندپهن

فیبرنوری

April 15, 2024
18:28 دوشنبه، 27ام فروردینماه 1403
کد خبر: 164354

انتقاد شورای شهر کرمان از خلف وعده‌ها در ترمیم حفاری‌های فیبرنوری

منبع: ایرنا

اعتراض به ترمیم نشدن کامل و به‌موقع حفاری‌های فیبر نوری در شهر کرمان در حالی در نشست علنی شورای این شهر طی روز دوشنبه باز برای چندمین بار طی ماه‌های گذشته مطرح شد که نمایندگان پارلمان شهری این کلانشهر معتقد بودند «نه تنها ترمیم حفاری‌ها فراموش شده بلکه مردم از اینترنت پرسرعت نیز بهره‌مند نشده‌اند».

در یکصد و چهل و ششمین نشست علنی شورای شهر کرمان صبح بیست و هفتم فروردین یکی از موضوعات مطرح در این نشست، بحث پرتکرار ترمیم حفاری های ناشی از اجرای فیبر نوری در شهر کرمان بود، موضوعی که چندین بار در نشست های علنی قبلی شورا نیز صدای اعضا را درآورده بود که این نحوه اجرا به شهر آسیب زده و باعث افزایش تصادف ها و نارضایتی مردم شده است.

حسین چناریان رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری شورای شهر کرمان در همین زمینه گفت: باقیمانده طرح آسفالت حفاری‌های فیبر نوری فراموش و این فراموشی در بعضی معابر پُرتردد باعث شکستگی و از بین رفتن آسفات آن معابر و تحمیل هزینه‌های سنگین شهری شده است.

وی ادامه داد: از مجموعه شهرداری می‌خواهیم با همان اولویت و فوریتی که قبل از اجرای طرح‌های نوروز، برای ترمیم حفاری‌های ناشی از فیبر نوری وجود داشت نسبت به این موضوع همت داشته باشد.

مجری فیبر نوری به تعهدات عمل نکرده است

محمد امینی زاده رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان نیز گفت: حدود چهار ماه از پایان اجرای عملیات فیبر نوری در سطح شهر کرمان گذشته اما مسیرهای اجرای این طرح ترمیم نشده است در حالی که قرار بود این اتفاق ۲ ماهه رخ دهد.

وی تاکید کرد: شرکت «های وب»(مجری فیبر نوری در کرمان) در آغاز اجرا، یک هفته‌ای شهر را به هم ریخت اما اکنون چهار ماه از این اتفاق گذشته و به تعهدات عمل نکرده است.

اینترنت پُرسرعت نداریم

امینی زاده همچنین خطاب به مسئولان استانی اظهارداشت: اکنون چهار ماه از قرارداد شرکت‌های وب گذشته است، مردم می‌گویند شما شهر را به هم ریختید تا ما اینترنت باسرعت ۸۰ برابر پیدا کنیم اما هنوز این موضوع محقق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌ های وب به تعهدات خود باید عمل کند، مردم می‌خواهند طعم اینترنت پُرسرعت را بچشند اما هیچ اتفاقی نیافتده است در حالی که طبق تعهد باید خیلی زودتر این اتفاق می‌افتاد.

سرپرست شهرداری: مشکل ترمیم حل شده است

محسن تویسرکانی شهردار منتخب شهر کرمان نیز در این نشست گفت: قبل از سال ترمیم شیارهای حفاری شرکت‌ های‌وب در «معابر اصلی» انجام شد؛ درباره ترمیم این شیارها، به دلیل مشکل سنگ‌شکن، آسفالت تهیه شده مناسب ترمیم این شیارها نبود که با تجهیزاتی که خریداری شده، این سنگ شکن اصلاح و این مشکل حل شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.