رسانه‌های اجتماعی

April 16, 2024
15:58 سه شنبه، 28ام فروردینماه 1403
کد خبر: 164414

هزینه سالانه ایکس از اکانت‌های جدید برای ارسال پست

منبع: Digiato

شبکه اجتماعی ایکس ظاهراً هنوز با مشکل بات‌ها روبه‌رو است. حالا ایلان ماسک تأیید کرده است که این پلتفرم برای مقابله با این مشکل می‌خواهد از تمام کاربران جدیدی که می‌خواهند پست بفرستند یا پست‌ها را لایک و بوکمارک کنند، هزینه‌ای اندک دریافت کند.

صفحه xDaily در شبکه اجتماعی ایکس متوجه تغییری در اطلاعات وب‌سایت این پلتفرم شد که می‌گوید کاربران برای دسترسی به قابلیت ارسال پست، لایک، بوکمارک یا ریپلای باید یک هزینه کوچک سالانه بپردازند. این سیاست برای کاهش اسپم و ایجاد تجربه‌ای بهتر برای همه کاربران اجرا خواهد شد. البته دنبال‌کردن اکانت‌ها و مطالعه پست‌ها همچنان روی این شبکه اجتماعی رایگان خواهد بود.

در واکنش به این خبر، ایلان ماسک در پستی نوشت: «متأسفانه دریافت هزینه‌ای اندک از کاربران جدید برای نوشتن پست‌ها تنها راه مقابله با تاخت‌وتاز بی‌امان بات‌هاست. ابزارهای هوش مصنوعی (و مزارع ترول) فعلی به‌راحتی می‌توانند مانع «آیا بات هستید» را پشت‌سر بگذارند.»

مالک ایکس همچنین در ادامه گفت که همین بات‌ها و اکانت‌های جعلی تعداد زیادی از نام‌های موجود برای اکانت‌ها را اشغال کرده‌اند و به‌همین خاطر نام‌های بسیار خوبی از دست رفته است. در نتیجه، به‌نظر می‌رسد که با این تصمیم توییتر می‌خواهد مقابله جدی‌تری با بات‌ها و حساب‌های غیرواقعی داشته باشد.

دسترسی رایگان به ارسال پست در ایکس پس از سه ماه
البته ایلان ماسک در ادامه در واکنش به انتقادات درباره این سازوکار جدید در پستی اعلام کرد که اکانت‌های جدید در صورت عدم تمایل به پرداخت هزینه، پس از سه ماه می‌توانند به‌صورت رایگان به قابلیت انتشار مطلب دسترسی پیدا کنند.

این شرکت پیش‌تر در اواخر مهرماه طرح دریافت هزینه را در نیوزلند و فیلیپین آغاز کرده بود تا کاربران جدید برای عضویت در ایکس سالانه 1 دلار هزینه بپردازند. حالا ظاهراً این سیاست با اندکی تغییر قرار است در سایر نقاط دنیا نیز پیاده‌سازی شود.

البته درحال‌حاضر زمان دقیقی برای اجرای این قانون جدید اعلام نشده است و نمی‌دانیم که هزینه دریافتی توسط ایکس از کاربران جدید چقدر خواهد بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.