رسانه‌های اجتماعی

April 16, 2024
20:40 سه شنبه، 28ام فروردینماه 1403
کد خبر: 164433

مقابله یوتوب با مسدودکننده‌های تبلیغات در برنامه‌های شخص ثالث

منبع: Digiato

در آبان 1402، یوتوب برای ترغیب کاربران به خرید اشتراک پریمیوم و تماشای ویدیو بدون تبلیغات، شروع به سرکوب مسدودکننده‌های تبلیغات (Ad blocker) در پلتفرم خود کرد. اکنون، پس از گذشت چندین ماه، یوتوب این سرکوب را به اپلیکیشن‌های شخص ثالث گسترش می‌دهد.

براساس اعلام گوگل، یوتوب درحال تقویت سیاست‌های سرکوب خود در اپلیکیشن‌های شخص ثالثی است که شرایط و قوانین این پلتفرم را نقض می‌کنند. یوتوب به‌طور خاص به «اپلیکیشن‌های مسدودکننده تبلیغات» اشاره دارد، اما پخش‌کننده‌های شخص ثالث که خود به مسدودکننده تبلیغات مجهز هستند نیز هدف یوتوب قرار خواهند گرفت.

به گفته یوتوب بینندگانی که از این برنامه‌های شخص ثالث استفاده می‌کنند ممکن است هنگام تماشای یک ویدیو، با مشکلات بافر مواجه شوند یا خطای «محتوای زیر در این برنامه موجود نیست» را ببینند.

مقابله با برنامه‌های شخص ثالث مسدودکننده تبلیغات یوتوب
یوتوب بار دیگر تأکید می‌کند که قوانین این پلتفرم به برنامه‌های شخص ثالث اجازه نمی‌دهد تبلیغات را خاموش کنند، زیرا این امر مانع از دریافت پاداش سازنده محتوا می‌شود؛ به‌طورکلی تبلیغات در یوتوب به حمایت از سازندگان کمک می‌کند. این شرکت می‌گوید که برای تجربه‌ تماشای ویدیو بدون آگهی بهتر است از اشتراک پریمیوم استفاده شود.

یوتوب می‌گوید این شرکت فقط زمانی به برنامه‌های شخص ثالث اجازه می‌دهد از API آن استفاده کنند که از شرایط خدمات سرویس‌های API یوتوب پیروی کنند؛ به گفته این پلتفرم، وقتی برنامه‌ای این شرایط را نقض می‌کند، برای محافظت از پلتفرم، سازندگان و بینندگان، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

راهکار یوتوب مبنی بر خرید اشتراک پریمیوم، احتمالاً برای همه کاربرانی که این پلتفرم را از طریق برنامه‌های مسدودکننده تبلیغات تماشا می‌کنند، خبری خوشایند نخواهد بود، اما به‌نظر می‌رسد که یوتوب در نبرد خود با مسدودکننده‌های تبلیغات به این زودی‌ها عقب‌نشینی نخواهد کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.