اپراتورها

باندپهن

تلفن همراه

خبر اول

فیبرنوری

April 19, 2024
10:00 جمعه، 31ام فروردینماه 1403
کد خبر: 164471

در آمریکا اپراتور AT&T سرویس “تلفن ثابت حرفه‌ای” را در میان موج بازنشستگی سیم مسی معرفی کرد!

ICTna.ir – در آمریکا، اپراتور ای تی اند تی، سرویس تلفن ثابت حرفه ای خود را با نام ‘AT&T Phone Advanced’ برمبنی شبکه بی سیم AT&T و همچنین به موازات روی یک اتصال پهن باند سیمی اجرا می کند. این می تواند در جایی ارائه شود که AT&T اوپریشن خدمات DSL مسی خود را بدون جایگزین فیبر، بازنشسته می کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، AT&T اکنون محصول جدیدی را می فروشد که برای ارائه خدمات تماس صوتی در سراسر شبکه بی سیم اپراتور و همچنین اتصال اینترنت سیمی در نظر گرفته شده است. این خدمات، ممکن است در مکان هایی استفاده شود که AT&T شبکه DSL مبتنی بر مس خود را خاموش می کند.

این اپراتور در وبسایت خود در توضیح این سرویس جدید تلفن ثابت، اعلام کرد: “به جای خطوط تلفن سیمی سنتی، AT&T Phone Advanced از شبکه سلولی AT&T و یا یک اتصال پهن باند برای ارائه خدمات تلفن خانگی استفاده می کند. این خدمات، هنگامی که همه چیز راه اندازی شد، درست مانند تلفن سنتی فعلی کار می کند. اگر اتصال شبکه تلفن همراه AT&T در دسترس نباشد، از طریق پهنای باند متصل خواهید ماند.”

AT&T همچنین به خود می بالد که محصول جدید از تمام ویژگی های تماس صوتی موجود در شبکه مسی قدیمی خود و همچنین عملکردهای پیشرفته تر از جمله باتری پشتیبان ، انتقال تماس و سایر خدمات برخوردار است.

مقامات AT&T گفتند که آفر جدید “AT&T Phone – Advanced” این اپراتور در دالاس و تعداد معدودی از بازارهای دیگر که این شرکت اعلام نکرده است در دسترس است. مقامات این شرکت گفتند که اپراتور قصد دارد تعداد مکان‌هایی را که AT&T در آن محصول را ارائه می‌کند، گسترش دهد، اگرچه جزئیاتی در این خصوص ارائه نکردند.

جیم پترسون از گروه مشاوره پترسون در این خصوص گفت: “ارزش واقعی این محصول، به نظر ما، در آن 15 تا 20 میلیون خانوار است که AT&T امروز ارائه دهنده تلفن مسی محلی است و به دنبال تسکین مقررات است. کار زیادی برای ایجاد یک محصول جایگزین تلفن ثابت انجام شده است و ما مشتاقانه منتظر واکنش واقعی مشتری نسبت به این راه اندازی دالاس/فوت ورث هستیم.”

در واقع، AT&T قبلاً ارائه اینترنت بی‌سیم ثابت (FWA) خود را به‌عنوان یک جایگزین مس، هدف قرار داده است که برای برخی از مشتریان در میلیون‌ها مکان که در حال برچیدن شبکه مسی خود است در دسترس خواهد بود و جایگزین فیبر ارائه نخواهد کرد.

AT&T در بحبوحه برنامه ساخت شبکه فیبر عظیمی است که شامل گسترش اتصالات فیبر به حدود 30 میلیون نقطه آمریکا تا سال 2025 است. با این حال، به گفته تحلیلگران مالی در Evercore میگویند این اپراتور در حال جاضر به حدود 60 میلیون مکان با مس سرویس می دهد و اپراتور در حال کار است تا آن شبکه مسی قدیمی را خاموش کنید. به این معنی که پس از انجام همه کارها در سال 2025، تحلیلگران تخمین می زنند که حداقل 15 میلیون نقطه با پوشش مسی AT&T جایگزین فیبر نخواهند شد.

بنابراین، AT&T می تواند محصول بی سیم “AT&T Phone – Advanced” خود را به مشتریانی که مشترک خدمات تماس صوتی آن در شبکه مسی که به زودی برچیده می شود را به عنوان راهی برای حفظ آنها به عنوان مشترک ارائه دهد. یک MVNO به نام Community Phone از سال 2021 چنین محصولی را به فروش می رساند.

در حال حاضر AT&T در حال کار برای بستن شبکه مسی خود در سراسر مناطق بزرگ کشور است. اپراتور اخیراً به تنظیم‌کننده‌های کالیفرنیا هشدار داده است که قصد دارد شبکه DSL مسی خود را در مکان‌هایی در سراسر ایالت، از جمله در شهرستان‌های بزرگی مانند اورنج، لس‌آنجلس، ریورساید و سن برناردینو تعطیل کند. به گفته کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا (CPUC) این مهم است زیرا AT&T “بزرگترین حامل آخرین راه حل” (COLR) است.

برای روشن بودن، AT&T تنها شرکتی نیست که از مس به فیبر و سایر فناوری‌ها روی آورده است. ورایزون، Frontier Communications، Windstream، TDS Telecom و دیگر اپراتورهای ارتباطی در آمریکا در حال انجام اقدامات مشابه هستند.

همچنین AT&T تنها شرکتی نیست که فناوری‌های تماس جدیدتر را ارائه می‌کند. به عنوان مثال، اپراتور فیبر Brightspeed اخیراً از راه اندازی سرویس جدید Brightspeed Voice+ از طریق فروشنده RingCentral خبر داد و T-Mobile اخیراً اعلام کرده است که از طریق همکاری با فروشنده Dialpad، خلاصه‌ای از مکالمات صوتی مشتریان مبتنی بر هوش مصنوعی را به مشتریان خود ارائه می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.