مدیر عامل دیزنی: کسب و کار استریمینگ را رشد میدهیم
ICTna.ir – مدیر عامل دیزنی، آقای باب ایگر می گوید، از آنجایی که دیزنی به دنبال ایجاد تعامل و استفاده از محصولات استریم خود و مقابله با به اشتراک گذاری رمز عبور است، این شرکت بر این باور است که نه تنها می تواند در جریان استریم سود کسب کند، بلکه می تواند آن را به یک تجارت در حال رشد تبدیل کند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، دیزنی بر این باور است که کسب و کار استریم آن به زودی تغییر خواهد کرد و به سوددهی دست خواهد یافت، اما مدیرعامل دیزنی تاکید می کند که می تواند بسیار بیشتر از این باشد.
ایگر روز پنجشنبه در سیانبیسی «Squawk Box» در پی رای سهامداران که عملاً پیشنهاد سرمایهگذار فعال را رد کرد، گفت: «هدف ما این است که این کسبوکار یک تجارت در حال رشد برای شرکت با حاشیههایی باشد که سهامداران ما نسبت به آن احساس خوبی داشته باشند».
کسب و کار استریم دیزنی از زمانی که ایگر به عنوان مدیرعامل در اواخر سال 2022 بازگشته است، بهبود یافته است زیرا این شرکت هزینه ها را در میان تمرکز بیشتر بر سودآوری نسبت به رشد مشترک کاهش داده است. در سه ماهه اول مالی 2024، کسب و کار پخش مستقیم به مصرف کننده (DTC) دیزنی زیان عملیاتی 138 میلیون دلاری را به ثبت رساند، اما این ضرر 86 درصدی نسبت به زیان عملیاتی 984 میلیون دلاری در سه ماهه سال قبل بود.
ایگر تکرار کرد که تجارت استریم دیزنی در سه ماهه چهارم مالی سال 2024 سودآور خواهد بود و اشاره کرد که این بخش در مسیر رسیدن به حاشیه دو رقمی قرار دارد.
او همچنین برنامه های دیزنی را برای کمک به بخش DTC خود برای سودآوری و بعداً تبدیل شدن به یک تجارت رو به رشد تشریح کرد. یکی از اولویتهای اصلی، ایجاد تعامل بیشتر و افزایش مدت زمانی است که مشترکین در پلتفرم صرف میکنند.
یکی از راههایی که این شرکت دنبال میکند، ادغام اخیر سرویس VoD اشتراک Hulu در پلتفرم Disney+ است. دیزنی زمانی که نسخه DTC از سرویس ESPN پرچمدار خود را در پاییز 2025 راه اندازی کند ، رویکرد مشابهی را دنبال خواهد کرد.
ایگر در مورد ادغام Hulu با Disney+ گفت: این تصمیم بسیار خوب عمل کرد. او گفت که دیزنی جزئیات بیشتری را برای به اشتراک گذاشتن در تماس بعدی درآمد خود خواهد داشت، اما اشاره کرد که این حرکت در اوایل تعامل و استفاده را افزایش داده است.
ایگر گفت که دیزنی همچنین به دنبال بهبود عملکرد کلی تجارت DTC خود با تمرکز بر ابزارهای جدید مانند موتورهای توصیه است تا به کاهش ریزش و کاهش هزینه های بازاریابی و جذب مشتری کمک کند.
چالش اشتراک گذاری رمز عبور!
دیزنی همچنین در حال آماده شدن برای سرکوب به اشتراک گذاری رمز عبور است، سیاستی که نتفلیکس قبلاً آن را اجرا کرده است و برادران وارنر دیسکاوری قصد دارد اواخر امسال به سرویس استریم مکس خود اضافه کند.
ایگر گفت: “در ماه ژوئن ما اولین حمله واقعی خود را در زمینه به اشتراک گذاری رمز عبور راه اندازی خواهیم کرد.” او گفت که این عرضه در “چند کشور” آغاز خواهد شد و سپس در سپتامبر به عرضه کامل خواهد رسید.
ایگر گفت دیزنی با “دست بسیار قوی” در استریم شروع می کند. اما واضح است که دیزنی و سایرین در تجارت رسانه ای به موفقیت نتفلیکس حسادت می کنند.
ایگر گفت: نتفلیکس استاندارد طلایی در پخش است. من در واقع به آنچه آنها انجام داده اند بسیار بسیار احترام می گذارم. اگر ما فقط بتوانیم آنچه را که آنها انجام داده اند به انجام برسانیم، عالی خواهد بود.