اپراتورها

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

خبر اول

رگولاتوری

فرکانس

April 23, 2024
13:29 سه شنبه، 4ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 164553

در آمریکا Bloosurf ادعا می کند که 5G تی‌موبایل با سرویس FWA این شرکت تداخل فرکانسی دارد

ICTna.ir – اپراتور آمریکایی Bloosurf که خدمات بی سیم ثابت را در مریلند و جاهای دیگر ارائه می دهد، ادعا می کند که سرویس فایوجی T-Mobile در شبکه آن تداخل دارد و برای رفع این موضوع با FCC برای ورود در حال تماس است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، یک ارائه دهنده دسترسی بی سیم ثابت (FWA) به نام Bloosurf ادعا می کند که شبکه 5G T-Mobile در اوپریشن آن در مریلند تداخل دارد و این شرکت از FCC می‌خواهد تا مجوزهای جدید طیف 2.5 گیگاهرتز T-Mobile را تا رفع مشکل مسدود کند.

طبق پرونده جدید Bloosurf در FCC ، “شبکه Bloosurf یک راه  ارتباطیحیاتی برای جوامع محلی فراهم می کند، از جمله با ارائه خدمات Voice/911 به بسیاری از مشتریان خود و با ارائه دسترسی پهنای باند در جایی که در غیر این صورت در دسترس نیست. با این حال، به دلیل تداخل کانال مشترک ناشی از T-Mobile، مشتریان Bloosurf قطع اتصال CPE [تجهیزات محل مشتری] و سرعت پهنای باند کاهش یافته را تجربه کرده‌اند. اگر CPE مشتری در طول شرایط اضطراری قطع شود، تداخل مضر T-Mobile می‌تواند جان انسان‌ها را میتواند به خطر بیندازد.”

این شرکت از FCC خواست تا به T-Mobile دستور دهد تا انتقال سیگنال 5G خود را متوقف کند و اپراتور را از دریافت مجوزهای طیفی که در یک حراج FCC در سال 2022 به دست آورده بود، مسدود کند.

T-Mobile از اظهار نظر در مورد پرونده جدید خودداری کرد. مقامات FCC معمولاً در مورد چنین شکایاتی اظهار نظر نمی کنند و مشخص نیست که آیا آژانس درخواست های Bloosurf را بررسی خواهد کرد یا خیر.

عدم همکاری

Bloosurf در شکایت جدید خود گفت که اولین بار در سال 2020 متوجه شد که خدمات T-Mobile ممکن است در عملیات FWA آن تداخل داشته باشد. Bloosurf که در سال 2009 تأسیس شد، یک شبکه 4G FWA در طیف 2.5 گیگاهرتز و 3.5 گیگاهرتز CBRS در تقریباً 15 سایت سلولی در مریلند راه اندازی می کند. این شبکه تا حدی با پول برنامه CAF II FCC تأمین می شود که به ارائه دهندگان اینترنت یارانه می دهد تا بتوانند در مناطق روستایی شبکه بسازند.

Bloosurf گفت که شکایات مداخله خود را به FCC و T-Mobile رسانده است. این شرکت گفت که با T-Mobile برای انجام آزمایش تداخل برای تعیین اینکه آیا شبکه T-Mobile باعث ایجاد تداخل شده است یا خیر، همکاری کرده است. اما، طبق گفته این اپراتور، T-Mobile در طول آزمایش‌ها، همکاری خصای نکرده است.

بر اساس شکایت این شرکت، “T-Mobile هرگز، نه به کمیسیون و نه به Bloosurf، فاش نکرد که در شبکه 5G خود از سایت های نزدیک به شبکه Bloosurf مخابره می کند.” “در عوض، T-Mobile انتقال 4G خود را خاموش کرد اما در طول آزمایش به کار شبکه 5G خود ادامه داد. تداخل در شبکه Bloosurf بی وقفه ادامه یافت و مهندسان را گمراه کرد که تصور کنند تداخل مضر Bloosurf ناشی از عملیات T-Mobile نیست.”

در نتیجه، Bloosurf شکایتی را در مورد این موضوع به FCC ارائه کرد. با این حال، آژانس شکایت را به دلایل رویه ای رد کرد، اقدامی که شرکت آن را “نادرست” نامید. اکنون، Bloosurf مجدداً شکایتی را در مورد این موضوع ثبت کرده است به این امید که FCC در این موضوع تجدید نظر کند.

 

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.