هوش مصنوعی

April 20, 2024
12:58 شنبه، 1ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 164618

گوگل برای معلمان مدارس دوره رایگان هوش مصنوعی برگزار می‌کند

زمانی که صحبت از هوش مصنوعی مولد به میان می‌آید، بسیاری از مردم به پتانسیل‌های آن برای دانشجویان فکر می‌کنند. با این حال باید گفت اساتید می‌توانند به همان اندازه از فناوری هوش مصنوعی بهره ببرند که دانشجویان در فرآیند تحصیل از آن استفاده می‌کنند. در این راستا گوگل و مرکز توسعه آموزش و توانمندسازی اجتماعی دانشگاه MIT (RAISE) روز گذشته از راه اندازی یک دوره رایگان با نام «مربیان هوش مصنوعی مولد گوگل» خبر داد تا به معلمان مدارس در مقطع راهنمایی و دبیرستان کمک کند از ابزارهای هوش مصنوعی مولد برای بهبود گردش کار و تجربه کلاس درس دانش آموزان کمک کنند.

این دوره آموزشی دو ساعته خود-گام به معلمان آموزش می‌هد که چگونه از هوش مصنوعی مولد برای صرفه جویی در وقت و در کارهای روزمره مانند نوشتن پست الکترونیک، تغییر محتوا برای سطوح مختلف، خواندن، ایجاد ارزیابی‌های خلاقانه، ساختاردهی فعالیت‌ها بر اساس علایق دانش آموزان و موارد دیگر استفاده کنند.

گوگل همچنین تایید کرد که در این دوره آموزشی به معلمان یاد می‌دهد تا چگونه برای یکی از وقتگیرترین وظایف یعنی برنامه ریزی درسی با وارد کردن طرح درس موجود از هوش مصنوعی مولد استفاده کنند و برای موارد آتی کلاس‌های درس از آن ایده بگیرند.

منبع: zdnet.com
ترجمه: همکاران سیستم

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.