باندپهن

فیبرنوری

April 21, 2024
18:48 یکشنبه، 2ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 164719

پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان اصفهان از 437 کیلومتر حفاری گذشت

مدیرکل ارتباطات استان اصفهان از انجام بیش از 437 کیلومتر حفاری در روند احداث پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها این استان خبر داد و گفت: همچنین با 65 شهرداری در استان توافق نامه پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها امضاء شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، جعفر مطلب زاده، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: تا کنون 437 کیلومتر حفاری و داکت گذاری انجام شده و با 65 شهرداری در استان توافق نامه پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها امضاء شده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در استان اصفهان، اظهار کرد: پروژه فیبرنوری در استان اصفهان در شهرهای شاهین شهر (توسط اپراتور شاتل) ، نجف آباد، خمینی شهر، داران، گلپایگان و خوانسار (توسط اپراتور آسیاتک)، بهارستان، فولادشهر، مبارکه و مجلسی (توسط اپراتور فناپ) در حال اجراست.

وی افزود: در 10 شهر مذکور در حال حاضر 437 کیلومتر حفاری و تعداد 3152 عدد سرپست نوری (FAT) در معابر شهری نصب شده و حدود 108 کیلومتر فیبرکشی در داخل میکروداکت (شوتینگ) انجام گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، خاطر نشان کرد: تا کنون با 65 شهردار توافق نامه پروژه فیبرنوری شهری و اپراتور مربوطه امضاء شده و مابقی شهرها در دست مذاکره است.

مطلب زاده با بیان اینکه قوانین صدور مجوز حفاری در شهرداری ها از مهمترین موانع پیشرفت پروژه است، تصریح کرد: مشترکینی که در شهرهای خوانسار و بهارستان به سرویس فیبرنوری متصل شده اند شاهد سرعت 100 برابری هستند.

مدیرکل ارتباطات استان اصفهان گفت: درخواست ما از اپراتورها این است که در اجرای با افزایش تیم های کاری و تخصیص به موقع منابع پروژه چابک تر باشند و برای رفع مشکلات مشترکین دفاتر استانی راه اندازی کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.