تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 22, 2024
15:38 دوشنبه، 3ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 164747

بودجه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کاهش یافت

منبع: Peivast

بودجه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نسبت به سال گذشته بیش از ۴۸ میلیارد تومان کاهش یافته است.

جداول لایحه بودجه نشان می‌دهند بودجه هزینه‌ای اختصاص یافته به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی طی سال‌جاری ۱۶۸ میلیارد ۴۱۸ میلیون تومان برآورد شده است که این مبلغ نسبت به سال گذشته بیش از ۴۸ میلیارد تومان کاهش یافته است.

مجلس بودجه سال گذشته مرکز توسعه تجارت الکترونیکی را در بخش هزینه‌ای ۲۱۶ میلیارد و ۷۲۲ میلیون تومان تصویب کرده بود.

همچنین بودجه بخش تملک دارایی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز برای امسال ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که در این بخش نسبت به سال گذشته رشد اندکی داشته است. بودجه بخش تملک دارایی در سال گذشته ۲۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تصویب شده بود.

در بخش بودجه‌های متفرقه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز برای ایفای ماهانه تعهدات سامانه تدارکات الکترونیکی بودجه‌ای در حدود ۱۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

در بخش درآمدها نیز پیش‌بینی شده است که درآمد حاصل از خدمات تجارت الکترونیکی و صدور گواهی الکترونیکی در سال ۱۴۰۳ به ۳۰ میلیارد تومان برسد همچنین پیش‌بینی شده درآمد مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از ارائه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت یا ستاد به ۲۳۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

همچنین درآمد حاصل از سامانه جامع تجارت نیز ۱۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

جداول بودجه نشان می‌دهد که امسال به وزارت صمت در بخش طرح‌های تملک دارایی یا پروژه‌های عمرانی برای گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات ۱۸۲ میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت. این رقم نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی یافته است. بودجه‌‌ای که سال ۱۴۰۲ به گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در وزارت صمت اختصاص یافته بود ۱۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم برای سال جاری با رشدی تقریبا ۸۲ درصدی روبه‌رو شده است.

در بخش بودجه‌های متفرقه برای پیاده‌سازی و نگهداری داده و توسعه سامانه جامع تجارت و زیرسامانه‌های آن برای سال ۱۴۰۳ رقمی در حدود ۲۲ میلیارد پیش‌بینی شده است و برای توسعه و پشتیبانی سامانه جامع انبارها در ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اختصاص خواهد یافت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.