فناوری اطلاعات

April 22, 2024
16:37 دوشنبه، 3ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 164774

هشدار تیک‌تاک: اگر لایحه الزام فروش یا ممنوعیت فعالیت در آمریکا تصویب شود، پیگیری قضایی می‌کنیم

منبع: Peivast

تیک‌تاک به کارکنان خود اعلام کرده است که اگر لایحه الزام فروش یا ممنوعیت این اپلیکیشن در ایالات متحده به قانون تبدیل شود از طریق دادگاه به جنگ دولت می‌رود. یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان باید برای حفظ بخش مهمی از بازار خود بحران را پشت سر بگذارد.

به گزارش بلومبرگ، مایکل بکرمن، رئیس سیاست عمومی بخش آمریکای تیک‌تاک در تذکری به کارکنان شرکت گفت: «این یک قرارداد بی‌سابقه است که بین سخنگوی جمهوری‌خواه و رئیس‌جمهور بایدن تنظیم شده است. در مرحله‌ای که این قانون امضا شود ما برای چالش قانونی به سراغ دادگاه‌ها می‌رویم.»

تیک‌تاک در حالی با خطر از دست دادن یکی از مهم‌ترین بازارهای خود روبرو است که سال‌ها برای جلب اطمینان خاطر دولت آمریکا تلاش می‌کرد. مجلس نمایندگان روز شنبه لایحه‌ای را به تصویب رساند که براساس آن شرکت مادر تیک‌تاک، بایت‌دنس، باید مالکیت خود بر این اپلیکیشن را واگذار کند یا از فروشگاه‌های اپلیکیشن خارج شود. این قانون با بسته حمایتی دولت آمریکا برای اوکراین همراه شده که احتمال تصویب آن را افزایش می‌دهد. جو بایدن، رئیس جمهوری ایالت متحده، نیز وعده داده تا این قانون را در صورت تصویب به سرعت امضا کند.

بکرمن می‌گوید قانون فروش یا ممنوعیت به وضوح «نقض حقوق متمم اول قانون اساسی» برای ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی است و پیامد‌های ویرانگری برای ۷ میلیون کسب‌وکار کوچک فعال در این پلتفرم دارد. او می‌گوید: «ما به مبارزه ادامه می‌دهیم. این ابتدای کار است و نه پایان این فرایند طولانی.»

شو چو، مدیرعامل تیک‌تاک، در سال‌های اخیر یک کارزار گسترده را برای ترغیب قانون‌گذاران به راه انداخته بود تا نشان دهد که این اپلیکیشن تهدیدی برای امنیت ملی محسوب نمی‌شود.

بایت‌‌دنس در تلاش است تا ممنوعیت احتمالی را در دادگاه به چالش بکشد و پیش از هرگونه تصمیم‌گیری در مورد فروش تمامی اقدامات قانونی را بررسی کند. همچنین حتی در صورت موافقت مدیریت بایت‌دنس نیز دولت چین براساس قانونی باید هرگونه قرارداد درمورد فروش این شرکت را تایید کند. جبهه‌گیری فعلی چین به مخالفت احتمالی آن با قرارداد فروش اشاره می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.