لبه تکنولوژی

April 23, 2024
14:42 سه شنبه، 4ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 164839

مدیرعامل انویدیا: ربات‌های انسان‌نما به‌زودی به محصولاتی رایج تبدیل خواهند شد

منبع: Zoomit

جن‌سون هوانگ استفاد‌ه‌ی گسترده مردم از ربات‌های انسان‌نما را پیش‌بینی کرد.

جن‌سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، در مصاحبه‌ی جدید خود پیش‌بینی کرد که ربات‌های انسان‌نما به‌زودی به محصولاتی رایج تبدیل خواهند شد و تحولات عظیمی در صنایع مختلف ایجاد خواهند کرد.

هوانگ تأکید کرد که هزینه‌ی تولید ربات‌های انسان‌نما به‌طرز شگفت‌آوری کم خواهد بود و با قیمت خودروهای ارزان‌قیمت برابری خواهند کرد. او پیش‌بینی می‌کند که قیمت ربات‌ها بین ۱۰٬۰۰۰ تا ۲۰٬۰۰۰ دلار شود.

مدیرعامل انویدیا با مقایسه‌ی صنعت رباتیک و صنعت خودرو، به توانایی و انعطاف‌پذیری و تطبیق‌پذیری ربات‌ها در محیط‌های خاص اشاره کرد. او پیش‌بینی کرد که ربات‌ها بتوانند وظایف خطرناک یا تکراری یا خسته‌کننده را انجام دهند.

در تأیید چشم‌انداز هوانگ، ایلان ماسک نیز اعلام کرده است که هزینه‌ی تولید ربات انسان‌نمای اپتیموس را بین ۲۵٬۰۰۰ تا ۳۰٬۰۰۰ دلار پیش‌بینی می‌کند که نصف خودروهای برقی تسلا است. ماسک انتظار دارد که با گذشت زمان قیمت این گونه‌ربات‌ها کاهش یابد.

انویدیا به‌تازگی Project GR00T، مدلی پایه برای ربات‌های انسان‌نما و Jetson Thor، سیستم کامپیوتری قدرتمند طراحی‌شده برای این ربات‌ها را رونمایی کرد.

به‌روزرسانی‌های پلتفرم Isaac انویدیا، به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا ربات‌های پیچیده را در محیط‌های مختلف بسازند و مستقر کنند. ابزارهایی مانند Isaac Lab برای یادگیری تقویتی و OSMO برای هماهنگی محاسباتی، توسعه‌ی سریع قابلیت‌های رباتیک را امکان‌پذیر می‌کنند. همکاری‌های تیم سبز با شرکت‌های پیشرو درزمینه‌ی ربات‌های انسان‌نما نشان‌دهنده‌ی تلاشی مشترک برای توسعه‌ی پلتفرم‌های جامع هوش مصنوعی است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.