فناوری اطلاعات

April 26, 2024
12:25 جمعه، 7ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165019

اپل این ماه و قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان؛ یک رویداد مجازی برگزار می‌کند

شرکت اپل اعلام کرده است که یک رویداد مجازی را در تاریخ ۷ مه(۱۸ اردیبهشت) و پیش از برگزاری منفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل(WWDC) میزبانی خواهد کرد که احتمالا بر روی آیپدها متمرکز خواهد بود.

به گزارش ایسنا، تنها چند هفته دیگر تا برگزاری کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل باقی مانده است، اما گویا این شرکت نمی‌تواند تا آن زمان برای اعلام خبرهای بیشتری از کارهای خود صبر کند.

به نقل از انگجت، در همین راستا یک رویداد مجازی را برای تاریخ هفتم مه ۲۰۲۴(۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه‌ریزی کرده است.

کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل(WWDC) کنفرانسی است که به شکل سالیانه در کالیفرنیا و توسط شرکت اپل برگزار می‌شود. این کنفرانس در ابتدا توسط اپل به منظور نمایش نرم‌افزارها و فناوری‌ها به توسعه‌دهندگان برگزار می‌شد. تعداد شرکت‌کنندگان در hdk کنفرانس بین ۲۰۰۰ تا ۴۲۰۰ نفر متغیر است. اگرچه استیو جابز فقید در سال ۲۰۰۷ اعلام کرد که تعداد شرکت‌کنندگان در این کنفرانس ۵۰۰۰ نفر بوده‌ است.

اکنون اعلام شده است رویدادی که اپل قصد دارد قبل از این کنفرانس برگزار کند، به صورت مجازی برگزار خواهد شد و از ساعت ۱۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۷:۳۰ به وقت ایران) شروع می‌شود، در وبسایت اپل و برنامه اپل تی‌وی(Apple TV) و احتمالاً یوتیوب پخش خواهد شد.

طبق معمول، اپل به طور کامل در مورد آنچه که باید از این رویداد انتظار داشته باشیم، اظهار نظر نکرده است. با این حال، تصویر متحرکی که اعلامیه این رویداد گنجانده شده است، دستی را نشان می‌دهد که یک قلم اپل را در مرکز لوگوی رنگارنگ آن در دست گرفته است. این نشان می‌دهد که این رویداد به احتمال زیاد بر روی آیپد(iPad) متمرکز است.

مدتی است که شایعات منتشر شده مبنی بر اینکه اپل در ماه مه احتمالاً آیپد پرو و آیپد ایر را در چند اندازه با تراشه‌های M۳ و M۲ به‌ روز می‌کند، پخش شده است.

انتظار می‌رود این شرکت نمایشگرهای OLED را به آیپد پرو بیاورد، در حالی که یک آیپد ایر بزرگ‌تر ۱۲.۹ اینچی را به خط تولید خود اضافه می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که یک صفحه کلید جادویی جدید برای آیپد پرو و یک قلم جدید نیز ممکن است در راه باشد.

در هر صورت، بیش از دو سال از معرفی آخرین آیپد ایر و حدود ۱۸ ماه از عرضه آیپد پروهای مجهز به تراشه M۲ می‌گذرد، بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که هر دوی آنها به‌روز شوند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.