گوشی

هوش مصنوعی

April 26, 2024
12:30 جمعه، 7ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165038

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله درخواست خودرو رونمایی کرد.

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله درخواست خودرو رونمایی کرد. بر اساس این به‌روزرسانی، موقعیت مکانی کاربر با مجوزی که برای دسترسی به لوکیشن خود به اپلیکیشن می‌دهد به صورت خودکار توسط مکان‌یاب تشخیص داده می‌شود تا برای درخواست خودرو تنها به انتخاب مقصد سفر روی نقشه نیاز باشد.

به گفته تپسی قابلیت فوق در راستای هدف‌ همیشگی‌اش یعنی ساده‌سازی هرچه بیشتر سفر برای مسافران طراحی شده و به کاربران امکان صرفه‌جویی در زمان را می‌دهد. این شرکت اعلام کرده که طبق آخرین به‌روزرسانی، مبدا مشخص‌شده با هدف سنجش صحت مکان‌یابی، همچنان نیازمند تایید از سمت کاربران است، اما به‌زودی این مرحله از درخواست نیز به کلی حذف خواهد شد. به این ترتیب افراد سریع‌تر به صفحه پیش‌نمایش می‌رسند تا هزینه سفر را دریافت کنند. تپسی پیش از این، قابلیت تشخیص لوکیشن‌های پرتکرار مبدا و مقصد به کمک هوش مصنوعی را به خدمات خود اضافه کرده بود که با استقبال مسافران مواجه شد.

مصطفی قلی‌زاده معاون رشد تپسی در رابطه با این خدمت جدید گفت: هدف اصلی ما از این طرح، راحتی هر چه بیشتر کاربران تپسی است. خوشحالیم که تعداد زیادی از مسافران ما در مرحله آزمایشی، بدون تغییر مبدا پیشنهادی اپلیکیشن، درخواست سفر خود را ثبت کرده‌اند. آخرین به‌روزرسانی قابلیت «تشخیص خودکار مبدا» دقت ۸۰ درصدی دارد و هم‌اکنون برای همه کاربران در دسترس است.

قلی‌زاده در رابطه با چالش‌های طراحی این قابلیت افزود: خطای احتمالی در تشخیص موقعیت اولیه کاربر به عوامل مختلفی وابسته است که اغلب از حیطه اختیارات ما خارج است. قدیمی بودن یا مشکل نرم‌افزاری تلفن همراه، اختلالات شبکه، استفاده از فیلترشکن و شکست سیگنال‌های ارسالی GPS از این موارد هستند. با این حال تمام توان خود را برای پیدا کردن راهکار و رفع مشکل با استفاده از هوش مصنوعی معطوف کردیم. با همه این تدابیر، در شرایط بروز اختلال یا زمانی که کاربر قصد درخواست سفر از مبدا دیگر را داشته باشد، امکان ویرایش لوکیشن اولیه به صورت دستی وجود دارد.

گفتنی است برای تشخیص موقعیت مکانی توسط اپلیکیشن، باید GPS تلفن همراه روشن باشد. قابلیت جدید تپسی از ابتدای زمستان سال ۱۴۰۲ به صورت آزمایشی برای نسخه تحت وب در دسترس بود، در حالی که همه افراد از جمله کاربران سیستم عامل اندروید هم‌اکنون می‌توانند با به‌روزرسانی اپلیکیشن خود از آن استفاده کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.