گجت

هوش مصنوعی

April 26, 2024
12:47 جمعه، 7ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165061

عینکی که می‌تواند به سؤالات شما پاسخ دهد

عینک‌های هوشمند در واقع نوعی گجت پوشیدنی به حساب می‌آیند و به کاربران خود امکانات متنوعی می‌دهند. آن‌ها می‌توانند به عنوان یک لایه واقعیت افزوده عمل کنند و اطلاعات اضافی را به صورت تصویری در میدان دید چشم کاربر خود نمایش دهند.

زاکربرگ هنگام معرفی نسل جدید عینک هوشمند ری بن، خاطر نشان کرد ری بن متا META نخستین عینک هوشمندی است که از طریق هوش مصنوعی عرضه می‌شود.

عینک‌های ZUCKER-VISION متا AI با برند زاکربرگ اکنون می‌تواند به شما می‌گوید به چه چیزی نگاه می‌کنید و درباره آنچه می‌بینید اطلاعاتی در اختیارتان بگذارد. بنابراین از این لحاظ توانسته به درجه بالاتری از عینک‌های هوشمند برسد.

شان کیچ، رئیس فناوری و علوم META با استفاده از دوربین داخلی توانسته عینک هوشمند خود را با قابلیت توصیف آنچه می‌بینید ارتقا بخشد.

عینک های مرسوم Ray-Ban از میکروفون و بلندگوها برای ارائه ویژگی چت به سبک آمازون الکسا استفاده می کنند
عینکی مجهز به بلند گو

عینک هوشمند Ray-Ban Meta سال گذشته توسط میلیاردر فناوری؛ مارک زاکربرگ راه اندازی شد. این عینک به شما این امکان را می‌دهد که فیلم ضبط کنید و به سادگی با استفاده از عینک سؤالات هوش مصنوعی بپرسید.
در واقع شما با استفاده از عینک زاکر برگ به سادگی می‌توانید از هوش مصنوعی داخل عینک در مورد آنچه به آن نگاه می‌کنید و از او سؤال کنید. عینک شما هم با استفاده از بلندگوی داخل خود پاسخ خواهد داد.

یادگیری تأثیرگذار معلمان دیجیتال؛ آیا معلمان دیجیتال می‌توانند جایگزین مربیان و متخصصان فعلی شوند؟ | هوش مصنوعی؛ مربی و دستیار قابل اعتمادشما

تحول تاریخی در دنیای فناوری با این عینک جدید

اکنون هوش مصنوعی می‌تواند به خوبی آنچه می‌خواهید برایتان ارزیابی کند و پاسخ‌های مفیدی به شما ارائه دهد. مثلاً می‌توانید از او در مورد ساختمان‌ها یا علائمی که می‌بینید سؤال کنید. این عینک همچنین می‌تواند به شما بگوید چطور شیر آبی را که چکه می‌کند تعمیر کنید.

عینکی که می‌تواند نژاد گربه‌ها را تشخیص دهد
این عینک همچنین می‌تواند نژاد گربه‌ها را تشخیص دهد، کلمات به زبان خارجی را ترجمه کند، یا اطلاعاتی در مورد یک مکان مهم به شما بگوید.

متا این توانایی را چند وجهی می‌نامد، به این معنا که هوش مصنوعی می‌تواند بیش از یک نوع ورودی را ارزیابی کند. بنابراین نه فقط صدای شما، بلکه تصاویر جهان اطرافتان را هم تشخیص می‌دهد.

متا توضیح می‌دهد: ما آزمایشات به‌روزرسانی هوش مصنوعی چندوجهی را در دسامبر آغاز کردیم. بنابراین شما می‌توانید از عینک خود در مورد آنچه می‌بینید سؤال کنید و شاهد پاسخ یا پیشنهادهای هوشمندانه و مفید او باشید.

 

همراهی آگاهانه
به این ترتیب شما می‌توانید کارهای بیشتری با عینک خود انجام دهید چون عینکتان می‌تواند آگاهانه در بسیاری موارد شما را کمک کند. مثلاً هنگام سفر می‌تواند برایتان یک منو به زبان فرانسه را ترجمه کند.

در واقع او این کار را توسط هوش مصنوعی متا انجام می‌دهد و حتی بدون نیاز به استفاده از تلفن یا خیره شدن به صفحه آن، اطلاعات مورد نیازتان را در اختیار شما قرار خواهد دهد.

حفظ حریم شخصی
توجه داشته باشید متا به دلایل حفظ حریم خصوصی افراد نمی‌تواند مثلاً در مورد شخصی که در خیابان دیده‌اید اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهد.

این ویژگی اکنون در تمامی عینک‌های هوشمند Ray-Ban Meta در سراسر ایالات متحده و کانادا به عنوان یک آزمایش بتا در دسترس است.

فقط باید مطمئن شوید که عینک خود را به جدیدترین نرم افزار به روز کرده‌اید. سپس به سادگی بگویید «Hey Meta» و سؤالات خود را از او بپرسید.

تماس ویدیویی با دوستان!
عینک متا همچنین به شما این امکان را می‌دهد که هنگام برقراری تماس ویدیویی، دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید. بنابراین اگر از طریق واتس اپ یا فیس بوک مسنجر تماس ویدیویی برقرار می‌کنید و عینک به چشم دارید، می‌توانید آنچه را می‌بینید به تماس گیرندگان دیگر هم نشان دهید.

مثلاً شما می‌توانید با مادرتان تماس ویدیویی برقرار کنید و بر اساس آنچه می‌بینید از او راهنمایی بگیرید یا در سوپر مارکت با کمک متا تشخیص دهید آناناسی که انتخاب کرده‌اید رسیده است یا نه!

البته ویژگی‌های متا در خصوص تماس ویدیویی به تدریج در حال گسترش است. متا همچنین گزینه‌های جدیدی هم به مهارت‌های خود اضافه کرده است که اکنون در 15 کشور از جمله ایالات متحده، کانادا و استرالیا در دسترس هستند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.