هوش مصنوعی

April 26, 2024
12:50 جمعه، 7ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165070

75 درصد مدیران به دنبال افزایش عملکرد سازمانی به کمک هوش مصنوعی مولد

مدیرانی که در مورد توانایی‌های مرتبط با فناوری هوش مصنوعی مولد تردید دارند، بخش اندکی از مدیران ارشد سازمانی در گستره جهانی را شامل می‌شوند. در نظرسنجی اخیر روی مدیران عامل شرکت‌های حاضر در فهرست Fortune 500 که با همکاری مرکز تحقیقاتی Deloitte انجام شد، 75 درصد آنها انتظار داشتند که هوش مصنوعی مولد کارایی عملیاتی سازمان مربوطه را بهبود بخشد و این در حالی بود که بیش از نیمی از مدیران معتقد بودند که استفاده از فناوری مذکور باعث افزایش رشد هم خواهد شد.

نظرسنجی تازه مرکز InfoWorld روی مدیران علوم داده و تیم‌های آنها نشان داد 90 درصد این مدیران معتقدند که تبلیغات در زمینه هوش مصنوعی مولد بسیار موثر بوده است تا سازمان‌ها به استفاده از این فناوری ترغیب شوند. در واقع مجموعه‌ای از گزارش‌های موجود که نشان می‌دهد هوش مصنوعی مولد یا همان genAI بر اقتصاد جهانی تاثیر عظیمی داشته است باعث شد تا سازمان‌ها به استفاده از این فناوری ترغیب شوند. مرکز تحقیقاتی McKinsey نیز در این زمینه پیش بینی کرده است که با رشد 2.6 تریلیون دلاری به واسطه هوش مصنوعی، ارزش بازار جهانی فناوری تا پایان امسال به 4.4 تریلیون دلار خواهد رسید.

در این زمینه سوال اصلی این نیست که آیا هوش مصنوعی مولد تحول آفرین خواهد بود یا خیر. بلکه این است که چگونه سازمان‌ها می‌بایست این تحول را ایجاد کنند. به عبارت دیگر سازمان‌ها با سیاست‌ گذاری‌های خود در جریان افزایش سرمایه گذاری در عرصه هوش مصنوعی می‌بایست به این مسئله توجه داشته باشند که چگونه از هوش مصنوعی مولد کسب درآمد کنند و با چالش‌های پیش روی این فناوری مواجه شوند.

منبع: infoworld.com
ترجمه: همکاران سیستم

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.