هوش مصنوعی

April 27, 2024
12:48 شنبه، 8ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165121

مذاکرات اپل و اوپن‌ای‌آی برای استفاده از هوش مصنوعی جدی‌تری می‌شود

منبع: Peivast

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه می‌گوید شرکت اپل مذاکرات تازه‌ای را با استارت‌آپ هوش مصنوعی اوپن‌ای‌آی آغاز کرده است تا با استفاده از فناوری این استارت‌آپ برخی از قابلیت‌های جدید آیفون را پشتیبانی کند.

این دو شرکت به مذاکره در مورد شروط یک قرارداد احتمالی و ادغام احتمالی قابلیت‌های اوپن‌ای‌آی در IOS 18، نسل بعدی سیستم‌عامل آیفون که در سال جاری انتظار عرضه آن را داریم، می‌پردازند.

به نظر با توجه به گزارش اخیر دور تازه‌ای از مذاکرات را بین دو شرکت شاهد هستیم. اپل اوایل سال جاری درمرود چنین قراردادی صبحت کرده بود اما از آن زمان تا به امروز فعالیت کمی از سوی طرفین مشاهده شده است. اپل همچنین با شرکت گوگل نیز درمورد استفاده از چت‌بات جمنای در سیستم‌های خود مذاکره می‌کند.

اپل هنوز درمورد شریک نهایی خود تصمیم گیری نکرده است و تضمینی هم برای انعقاد یک قرارداد نهایی وجود ندارد. احتمال دارد که این شرکت در نهایت با هردوی اوپن‌ای‌آی و گوگل به توافق برسد و یا یک ارائه دهنده را به عنوان شریک خود انتخاب کند. نمایندگان هر سه شرکت از اظهارنظر در این باره خودداری کرده‌اند.

سیستم‌عامل بعدی آیفون براساس مدل بزرگ زبانی اپل نیز چندین قابلیت جدید می‌گیرد اما شرکت به دنبال شرکای دیگری است تا قابلیت‌های چت‌باتی مثل ChatGPT را برای شرکت ممکن سازند. بلومبرگ اولین بار در ماه مارس این مذاکرات را گزارش کرد که در آن حتی به استارت‌آپ هوش مصنوعی آنتروپیک نیز اشاره شده است.

تحولات اخیر را تنها یک ماه و نیم پیش از کنفرانس توسعه دهندگان اپل شاهد هستیم که انتظار می‌رود این غول آمریکایی در آن از نرم‌افزارها و خدمات هوش مصنوعی تازه‌ای رونمایی کند. شرکت در حال برنامه‌ریزی است تا قابلیت‌های فوق را به شکلی یکپارچه‌تر از دیگران در دستگاه‌های خود ادغام کند و محافظت‌های حریم خصوصی را نیز ممکن سازد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، سال گذشته اعلام کرد که به شخصه از ChatGPT شرکت اوپن‌ای‌آی استفاده می‌کند اما «چند مشکل وجود دارد که باید برطرف شود.» او وعده داد که قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی «به گونه‌ای فکر شده» به پلتفرم‌های اپل می‌آیند.

استفاده از شرکا برای ورود به جهان هوش مصنوعی به سرعت بیشتر فعالیت‌های اپل و همچنین اجتناب از برخی خطر‌ها کمک می‌کند. با برون‌سپاری قابلیت‌های هوش مصنوعی، کوک احتمالا می‌تواند مسئولیت پلتفرم خود را کاهش دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.