تلفن همراه

گوشی

April 27, 2024
15:03 شنبه، 8ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165129

سقوط اپل از رتبه اول بازار موبایل چین به رتبه پنجم

منبع: Zoomit

بازار موبایل چین میزبان تحولات بزرگی شده است؛ از صعود هواوی به رتبه‌ی اول تا سقوط اپل به رتبه‌ی پنجم.

شرکت تحلیلی کانالیس جدیدترین گزارش خود را از بازار گوشی‌های هوشمند چین در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ منتشر کرد که در آن، اپل بدترین عملکرد را بین پنج برند برتر داشته است.

هواوی پس از ۱۳ فصل عملکرد ضعیف، با تصاحب ۱۷ درصد سهم بازار چین، به جایگاه نخست بازگشت. این غول فناوری چینی موفق شد ۱۱٫۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند عرضه کند و بخشی از این موفقیت را مدیون سری محبوب میت و نوا است.

درهمین حال، اوپو با تکیه بر عملکرد قدرتمند سری Reno 11 به رتبه‌ی دوم صعود کرد و توانست ۱۰٫۹ میلیون دستگاه عرضه کند. آنر، ویوو و اپل در این فصل، همگی با افت فروش مواجه شدند و به‌ترتیب در رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم قرار گرفتند.


طبق گزارش کانالیس، فروش گوشی آنر در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ به ۱۰٫۶ میلیون دستگاه رسید و این یعنی ۱۶ درصد سهم بازار چین را در اختیار دارد که درمقایسه‌با سال قبل نشان‌دهنده‌ی رشد ۹ درصدی است.

ویوو با عرضه‌ی ۱۰٫۳ میلیون گوشی هوشمند و سهم ۱۵ درصدی، رتبه‌ی چهارم را به خود اختصاص داد. اپل بیشترین افت را میان پنج برند برتر تجربه کرد و با عرضه‌ی ۱۰ میلیون گوشی آیفون و سهم ۱۵ درصدی، از رتبه اول به رتبه پنجم سقوط کرد. سهم این شرکت نسبت‌به سال قبل ۲۵ درصد کاهش یافته است.

فروش گوشی‌ هواوی نسبت‌به سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است. پرچمدار جدید این شرکت یعنی میت ۶۰ پرو 5G، از پردازنده‌ی ۷ نانومتری ساخت چین استفاده می‌کند که برای بازار داخلی طراحی شده است.

هواوی اخیراً پرچمداران جدید خود یعنی سری پیورا ۷۰ را معرفی کرده است و به‌دلیل اینکه نمی‌تواند از اندروید و سرویس‌های موبایل گوگل استفاده کند، سیستم‌عامل اختصاصی خود را با نام HarmonyOS توسعه داده و گسترش این پلتفرم، دوقطبی سنتی اندروید و iOS را در چین شکسته است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.