باندپهن

فیبرنوری

April 27, 2024
15:35 شنبه، 8ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165150

آغاز عملیات اجرایی FTTx در استان خراسان جنوبی

تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها، میان شهرداری بیرجند و شرکت شاتل به عنوان مجری این طرح با حضور استاندار خراسان جنوبی و معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به امضا رسید و کلنگ آغاز طرح در شهر بیرجند به زمین زده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، تفاهم‌نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارهای شهر بیرجند را مهدی بهترین شهردار بیرجند و محمدحسن شانه ساززاده رئیس هیات مدیره شاتل به عنوان شرکت مجری این طرح روز پنجشنبه در نشستی در محل استانداری خراسان جنوبی، با حضور جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی و مهدی روحانی نژاد، معاون راهبردی و تنظیم بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، امضا کردند.

استاندار خراسان جنوبی در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت این طرح ملی و دستور دولت بر همکاری جهت تسریع آن گفت: این طرح‌ها از اقدامات مهم و ارزشمند است که به همت دولت سیزدهم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه باید در اجرای طرح فیبرنوری همه متولیان پای کار باشند تا روند اجرای طرح در زمان مقرر به اتمام برسد، افزود: خراسان جنوبی سی امین استان کشور است که عملیات اجرایی طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها در آن آغاز شد و دارای عقب ماندگی است اما همه دستگاه‌ های متولی باید با کار تیمی پای کار باشند تا عقب ماندگی در این زمینه جبران شود.

استاندار خراسان جنوبی: شهرداران مکلفند در اسرع وقت مجوز حفاری صادر کنند

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با افزایش سطح تعاملات در چند ماه آینده شاهد اتمام این طرح مهم و ملی در سطح استان باشیم، اظهار کرد: اجرای این طرح، الزامات قانونی دارد و شهرداران مکلفند در اسرع وقت نسبت به صدور مجوز حفاری اقدام کنند و برای سایر شهرستان‌ های استان هم این آمادگی و ظرفیت از نظر اعتباری و فنی وجود دارد که طرح اجرا شود.

معاون رگولاتوری: شهرداری طی ۱۵ روز از زمان معرفی اپراتور باید مجوز حفاری صادر کند

روحانی نژاد، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با اشاره به اینکه خراسان جنوبی سی امین استان کشور است که این پروژه در آن آغاز شد، بیان کرد: شهرداران استان باید همکاری لازم را داشته باشند و طی ۱۵ روز از زمان معرفی اپراتور مجوز حفاری را صادر کنند که در این خصوص الزام قانونی هم وجود دارد.

وی افزود: در شهر بیرجند شرکت شاتل مجری طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها است و در سایر شهرهای خراسان جنوبی شرکت مخابرات ایران مجری خواهد بود که ابلاغ لازم صورت گرفته است.

روحانی نژاد عنوان کرد: هدف‌گذاری شده که در صورت همکاری شهرداران در هفته دولت امسال کل استان خراسان جنوبی تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد و اگر این اقدام انجام شود، خراسان جنوبی دهمین استان کشور خواهد بود که به صورت کامل زیر پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرد.

مدیرکل ICT خراسان جنوبی: ایجاد بستر اتصال ۶۵ هزار پورت فیبر نوری در بیرجند فراهم می‌شود

مصطفی بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در این نشست گفت: براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبرنوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا می‌شود و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکان خانگی و تجاری در بیرجند فراهم خواهد شد.

مصطفی بهی با بیان اینکه ارزش سرمـایه گذاری این طرح که شهرداری بیرجند با شرکت شاتـل قراداد همکاری آن را امضا کرده، حدود هزار میلیارد ریال است، تصریح کرد: اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است که امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین مرتبط با آن را به عنوان پیش نیاز تعامل مستقیم با جامعه، ارتقای کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند.

رییس هیات مدیره شاتل: تلاش می‌کنیم پروژه FTTX بیرجند را طی چند ماه به پایان برسانیم

محمدحسن شانه ساززاده رئیس هیات مدیره شاتل نیز در این مراسم گفت: همه عزم خود را به کار می‌گیریم که پروژه فیبر نوری شهر بیرجند را طی چند ماه آینده به اتمام برسانیم.

وی افزود: برای سرعت کار درخواست صدور مجوز برای ایجاد کارگاه‌های همزمان را داریم.

شهردار بیرجند: قرارداد مشارکت شاتل و شهرداری با قرارداد هزار میلیارد ریالی آغاز شد
شهردار بیرجند نیز گفت: امروز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای بیرجند با مشارکت شرکت شاتل و شهرداری با حجم قرارداد هزار میلیارد ریال آغاز شد.

در پایان این مراسم، عملیات اجرایی طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی، معاون رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شماری از مسئولان در بلوار پاسداران این شهر آغاز شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.