اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

April 28, 2024
11:00 یکشنبه، 9ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165192

تی‌موبایل: با وجود رشد قابل توجه؛ افزایش تعرفه در آینده نزدیک صورت می‌گیرد/قفل خرید مینت‌موبایل باز شد

ICTna.ir – اپراتور T-Mobile آمریکا تعداد مشترکین سیمکارتهای پس پرداخت و مشتریان بی سیم ثابت خود را افزایش داد. اما مقامات این شرکت همزمان تصریح کردند که این اپراتور ممکن است در ماه‌های آینده افزایش قیمت در خدمات خود را اعمال کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، T-Mobile آمریکا گزارش داد که 532هزار مشتری پس پرداخت دیگر در سه ماهه اول سال 2024 جذب کرده است، این پیش از انتظارات بیشتر تحلیلگران و پیشی گرفتن از نتایج سه ماهه اول رقبایی مانند ورایزون و AT&T است، اما مقامات این شرکت همزمان اشاره کردند که T-Mobile ممکن است در آینده افزایش قیمت داشته باشد، که می تواند رشد شرکت را در سه ماهه دوم و سوم سال 2024 کاهش دهد. آنها جزئیاتی در مورد تغییرات برنامه ریزی شده قیمت ارائه نکردند.

با این وجود، T-Mobile پیشبینی رشد کلی خود را برای سال 2024 افزایش داد. این شرکت گفت که اکنون انتظار دارد در طول سال 2024 بین 5.2 تا 5.6 ​​میلیون مشتری خالص پس پرداخت اضافه شود که نشان دهنده افزایش نسبت به راهنمایی قبلی شرکت از 5 میلیون به 5.5 میلیون است.

مایک سیورت، مدیر عامل T-Mobile گفت: “ما همچنان همانطور که انتظار می رفت در سه ماهه اول سهم خوبی داشتیم. مدل ما کار می کند.

T-Mobile همچنین تعداد مشترکین خدمات دسترسی بی سیم ثابت (FWA) خود را افزایش داد. این شرکت اکنون در مجموع حدود 5.2 میلیون مشتری دارد.

اما نرخ رشد FWA آن در حال کاهش است. این شرکت 405هزار مشتری FWA در سه ماهه اول اضافه کرد که بسیار کمتر از 541هزار مشتری FWA که در سه ماهه چهارم سال 2023 اضافه کرده بود و همچنین کمتر از 523هزار مشتری FWA است که در سه ماهه اول سال 2023 اضافه کرده بود.

T-Mobile قبلاً در مورد کاهش رشد FWA هشدار داده بود و مقامات این شرکت گفته اند که این اپراتور هنوز در مسیر رسیدن به هدف خود یعنی 7 تا 8 میلیون مشتری FWA تا سال 2025 است.

M&A

در طول کنفرانس سه ماهه شرکت، مقامات T-Mobile همچنین به برخی از معاملات بزرگ اخیر شرکت پرداختند.

اول، T-Mobile اکنون انتظار دارد تا خرید اپراتور مجازی Mint Mobile را تا 1 می نهایی کند. مقامات T-Mobile در ابتدا امیدوار بودند که خرید پیشنهادی Mint Mobile و 3 میلیون مشتری آن را تا پایان سال 2023 قطعی شود. اما، با تأخیر و شکایات ، T-Mobile اخیراً وعده داده است که یک سیاست جدید باز کردن قفل را برای مشتریان Mint پیاده سازی کند. به نظر می رسد که این وعده تنظیم کننده ها در FCC را تحت تاثیر قرار داده است تا این معامله را تایید کنند. آنها این کار را روز پنجشنبه انجام دادند.

مقامات T-Mobile همچنین به مشارکت جدید این شرکت با شرکت سهام خصوصی EQT برای خرید Lumos، یک اپراتور شبکه فیبر در سراسر اقیانوس اطلس میانه پرداختند. تی موبایل 950 میلیون دلار برای 50 درصد از سهام در سرمایه گذاری مشترک جدید با EQT سرمایه گذاری خواهد کرد. پس از آن، T-Mobile اعلام کرد که بین سال های 2027 تا 2028، 500 میلیون دلار دیگر در JV سرمایه گذاری خواهد کرد.

با این سرمایه‌گذاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های اضافی از سوی EQT، Lumos انتظار دارد تا پایان سال 2028 به 3.5 میلیون خانه در آمریکا فیبر بسازد. این تنها حدود 3 درصد از بازار آمریکا است. در همین حال، شبکه بی سیم T-Mobile اکثریت قریب به اتفاق کل آمریکا را پوشش می دهد.

مقامات T-Mobile از قرارداد جدید شرکت Lumos استقبال کردند و توضیح دادند که این معامله به T-Mobile اجازه می دهد نام تجاری خود را در عرضه فیبر قرار دهد. اما آنها از ارائه هر گونه بینش بیشتر در مورد استراتژی فیبر T-Mobile خودداری کردند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.