اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 28, 2024
12:54 یکشنبه، 9ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165216

درخواست گوگل از دادگاه فدرال برای رد شکایت ضدانحصار وزارت دادگستری

منبع: Digiato

گوگل از دادگاه فدرال ویرجینیا درخواست کرد که شکایت ضدانحصار وزارت دادگستری آمریکا علیه این شرکت رد شود. این وزارتخانه در بهمن‌ماه 1401 از غول فناوری شکایت و این شرکت را به ایجاد انحصار در حوزه فناوری‌های تبلیغات دیجیتال متهم کرد. حالا گوگل می‌خواهد از ورود این پرونده به مرحله رسیدگی در دادگاه جلوگیری کند.

«مریک گارلند»، دادستان کل ایالات‌متحده، در هنگام شکایت از گوگل گفته بود که این شرکت رفتارهای ضدرقابتی و انحصارطلبانه داشته است تا هر تهدیدی علیه سلطه خود بر حوزه تبلیغات دیجیتال را از بین ببرد یا بی‌اثر کند. حالا گوگل در سندی که برای دادگاه فدرال ویرجینیا فرستاده است، می‌گوید وزارت دادگستری نشان نداده است که این شرکت حداقل 70 درصد بازار را کنترل می‌کند. پیش‌تر در برخی پرونده‌ها گفته شده بود که آستانه شناخته‌شدن به‌عنوان یک شرکت انحصارطلب، کنترل بیش از 70 درصد بازار است.

گوگل شکایت وزارت دادگستری علیه کسب‌وکار تبلیغات خود را صحیح نمی‌داند
گوگل می‌گوید این وزارتخانه بازارهایی ساختگی را صرفاً برای این پرونده به‌وجود آورده و رقبای بزرگ این شرکت ازجمله شبکه‌های اجتماعی را درنظر نگرفته است. افزون‌براین، غول ماونتین ویو باور دارد که ادعاهای وزارت دادگستری به سطحی می‌رود که فراتر از حدود و اختیارات قانون ضدانحصار است.

گوگل باور دارد که پرونده دولت آمریکا محکوم به شکست است، چون به اقداماتی حمله می‌کند که انتخاب‌های مجاز این شرکت درزمینه گزینش شریک و بهبود محصولات خود به نفع مصرف‌کنندگان محسوب می‌شود. وزارت دادگستری هنوز به ادعاهای گوگل پاسخی نداده است.

این وزارتخانه در ماه ژانویه 2023 شکایت علیه کسب‌وکار تبلیغاتی گوگل را ثبت کرد. این کسب‌وکار آنلاین در سال 2021 حدود 12 درصد از درآمد این شرکت را ساخته بود و نقشی حیاتی در موتور جستجو و فروش کلی خدمات ابری این شرکت ایفا می‌کند.

طبق برنامه‌ریزی قبلی، دادگاه فدرال ویرجینیا برگزاری دادگاه این پرونده را برای ماه سپتامبر تعیین کرده بود. حالا قاضی این دادگاه می‌تواند دامنه موارد قابل بررسی را کمتر کند یا حتی به‌کلی تصمیم به لغو بررسی این شکایت بگیرد.

گفتنی است که گوگل در پرونده‌های جداگانه‌ای باید در ماه مارس 2025 در تگزاس و چند ایالت دیگر پاسخگوی اتهامات علیه سلطه بر بازار تبلیغات دیجیتال باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.