تبلت

تلفن همراه

April 28, 2024
19:17 یکشنبه، 9ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165261

آیپد پرو ۲۰۲۴ با پردازنده M4 و هوش مصنوعی لو رفت

منبع: Zoomit

به ادعای منبعی بسیار خوش‌سابقه، اپل تبلت‌های رده‌بالای سری آیپد پرو ۲۰۲۴ را با پردازنده‌ی M4 رونمایی می‌کند.

خبرگزاری بلومبرگ در ادعایی غیرمنتظره می‌گوید که احتمالاً مدل ۲۰۲۴ آیپد پرو با پردازنده‌ی M4 عرضه می‌شود و خبری از رونمایی آن با پردازنده‌ی M3 نخواهد بود. اپل هنوز پردازنده‌ی M4 را به‌صورت رسمی رونمایی نکرده است.

به گفته‌ی بلومبرگ، اپل می‌خواهد در مراسم ۱۸ اردیبهشت به‌طور ویژه روی توانایی‌های آیپد در زمینه‌ی هوش مصنوعی مانور دهد. قابلیت‌های هوش مصنوعی آیپد از موتور عصبی (Neural Engine) بهبودیافته در تراشه‌ی M4 نشئت خواهند گرفت. M4 قبل از پایان ۲۰۲۴ وارد مک بوک هم می‌شود.

استفاده از پردازنده‌ی M4 تغییری قابل توجه برای آیپد پرو ۲۰۲۴ است. گفته می‌شود این تبلت پرچمدار نمایشگر اولد خواهد داشت و از دوربین سلفی در بخش کناری استفاده خواهد کرد. اپل احتمالاً نسل جدید مجیک کیبورد و اپل پنسل را هم معرفی می‌کند.

فعلاً مشخص نیست که آیپد چه قابلیت‌هایی در حوزه‌ی هوش مصنوعی خواهد داشت. گفته می‌شود که اکثر قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی اپل برای WWDC و رونمایی iOS 18 کنار گذاشته شده‌اند.

اپل افزون‌بر دو مدل آیپد پرو قصد دارد از آیپد ایر ۱۰٫۹ اینچ ۲۰۲۴ و آیپد ایر ۱۲٫۹ اینچ ۲۰۲۴ نیز پرده‌برداری کند. آیپد ایر احتمالاً از تراشه‌ی M3 استفاده خواهد کرد. فعلاً قیمت تبلت های جدید اپل مشخص نیست.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.