هوش مصنوعی

April 29, 2024
15:43 دوشنبه، 10ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165308

گوگل از توسعه‌دهندگان غیرانتفاعی هوش مصنوعی حمایت مالی می‌کند

منبع: همکاران سیستم

درحالی که برند‌های بزرگ، غول‌های فناوری و کاربران در جریان توسعه و رونق بازار ابزارهای یکپارچه هوش مصنوعی حضور دارند، سازمان‌های غیرانتفاعی تلاش می‌کنند از این فرآیند عقب نمانند. شرکت گوگل که از پیشروان توسعه هوش مصنوعی محسوب می‌شود هم در حال کمک به این دسته از سازمان‌ها است.

مرکز شتاب دهنده Google.org در حوزه هوش مصنوعی با انتشار خبری اعلام کرد به دنبال تقویت سازمان‌های غیرانتفعی «با تاثیر بالا» با پشتیبانی از هوش مصنوعی است که این اقدام از طریق تایمن مالی، آموزش فنی و راهنمایی در طول دوره شش ماهه برای آشنایی با قابلیت‌های هوش مصنوعی گوگل صورت می‌گیرد. هر یک از سازمان‌های غیرانتفاعی در حال آزمایش یا برنامه ریزی برای ادغام با ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند از این طرح گوگل استفاده کنند.

پروژه‌های شرکت کننده موارد مختلف از جمله دستیارها و مربی‌های مجهز به هوش مصنوعی را شامل می‌شود که با استفاده از مدل‌های زبان بزرگ (LLM)، رابط‌های جست‌وجو مبتنی بر هوش مصنوعی و روبات‌های چت مبتنی بر مدل‌های پردازش زبان طبیعی غیرانگلیسی (NLP) ساخته شده‌اند.

مرکز Google.org پیش از این هم با تخصیص پول نقد تلاش‌های مشابهی را برای توسعه پروژه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی انجام داده بود که از جمله آنها می‌توانبه اقدامات آزمایشی HomeTeam اشاره کرد که یک برنامه آموزش سلامت روان برای آسیب دیدگان جنگی است و بر فناوری هوش مصنوعی Reflex AI تاکید دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.