5G, 6G, vRAN, OpenRAN

باندپهن

تلفن همراه

خبر اول

فیبرنوری

April 30, 2024
13:58 سه شنبه، 11ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165337

T-Mobile تا سال ۲۰۲۸ به ۳.۵ میلیون خانه فیبر می‌کشد

ICTna.ir – اپراتور آمریکایی T-Mobile مبلغ 950 میلیون دلار برای کسب ۵۰ درصد از سهام‌داری مشترک با EQT برای خرید اپراتور فیبر Lumos سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این معامله نشان‌دهنده علاقه زیاد T-Mobile به اقدامی فراتر از شبکه بی‌سیم ثابت به فیبر است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این اپراتور سرانجام شایعات مربوط به شراکت با اپراتور خصوصی EQT برای خرید Lumos را تایید کرد و ۹۵۰ میلیون دلار برای تصاحب ۵۰ درصد از سهام این شرکت سرمایه‌گذاری خواهد کرد. پس از آن ۵۰۰ میلیون دلار دیگر بین سال‌های ۲۰۲۷ تا ۲۰۲۸ روی این پروژه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

هدف نهایی این دو شرکت، گسترش شبکه فیبر Lumos از حدود ۳۲۰ هزار خانه تحت پوشش به ۳.۵ میلیون خانه در ایالات متحده تا پایان سال ۲۰۲۸ است.

مایک سیورت، مدیرعامل T-Mobile در این باره گفته است: درحال حاضر سریع‌ترین ارائه‌دهنده اینترنت پهن باند 5G هستیم و همیشه احساس می‌کردیم فیبر مکمل خوبی برای کاری که ما می‌کنیم، است زیرا تقاضا برای ارتباطات پایدار و با تاخیر کم به شدت درحال افزایش است.

او افزوده است: ما هیجان زده هستیم تا به مشتریان خود و کسب و کارها اینترنتی بیش از آنچه موردنیازشان است ارایه دهیم. خدمتی از طرف اپراتوری که عاشق مشتریانش است.

براساس یافته‌های نظرسنجی Recon Analytics، بیش از نیمی از آمریکایی‌ها و تقریبا ۷۰ درصد از مشتریان شبکه بی‌سیم ثابت برای خرید فیبر از T-Mobile ابراز علاقه کرده‌اند.

اطلاعیه جدید T-Mobile تقریبا یک ماه پس از آن منتشر شد که نشریه آلمانی Handelsblatt گزارش داد T-Mobile درحال مذاکره برای سرمایه گذاری تا یک میلیارد دلار در Lumos است.

ارزش سهام T-Mobile با انتشار این خبر اندکی کاهش یافت و به حدود ۱۶۲ دلار در هم سهم رسید اما این اپراتور قرار است نتایج عملکرد سه ماهه اول خود را روز پنجشنبه آینده گزارش دهد.

در تعداد معدودی از بازارهای ایالات متحده که درحال حاضر خدمات فیبر را تست می‌کنند، T-Mobile سه سطح خدمات فیبر ارائه می‌دهد که از کانکشن ۵۰۰ مگابیت با قیمت ۵۵ دلار شروع می‌شود و تا سرعت دو گیگاابیت با قیمت ۱۱۰ دلار در ماه که به همراه وای‌فای ارایه می‌شود.

از FWA تا فیبر

T-Mobile ابتدا برای تبدیل شدن به یک ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی تمایل داشت و برای خرید Sprint تلاش کرده بود. پس از بسته شدن قرارداد ۲۶ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۰، تلاش گسترده‌ای برای ارتقای شبکه 5G خود آغاز کرد. در نهایت ظرفیت شبکه خوبی را ایجاد کرد تا در نهایت بتواند اینترنت بی‌سیم ثابت (FWA) را در خانه‌ها و دفاتر گسترش دهد.

T-Mobile به تازگی ۴.۵ میلیون مشترک کابلی را پشت سر گذاشته است و با تقریبا 4.8 میلیون مشتری، پنجمین ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی بزرگ در آمریکا است.

مدیران T-Mobile همچنان مسیر افزایش تعداد مشتریان FWA خود به ۷ تا ۸ میلیون مشترک تا سال ۲۰۲۵ را نبال می‌کنند اما معتقدند نمی‌‌توان بدون سرمایه‌گذاری اضافی در فرکانس یا زیرساخت، فراتر از این میزان شبکه را گسترش داد و به همین دلیل هم اخیرا هشدار داده است که رشد FWA از حدود ۵۰۰ هزار مشتری در هر سه ماه به حدود ۴۰۰ هزار مشتری کاهش خواهد یافت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.