هوش مصنوعی

April 30, 2024
18:44 سه شنبه، 11ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165346

جهش ۹۳۳ درصدی سود سامسونگ

منبع: Zoomit

گزارش مالی سامسونگ نشان از جهش چشم‌گیر ۹۳۳ درصدی در سود این شرکت دارد.

سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد سود عملیاتی‌اش در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ با جهش ۹۳۲٫۸ درصدی همراه بوده است. این افزایش خیره‌کننده به‌لطف بهبود قیمت تراشه‌های حافظه در اثر خوش‌بینی به آینده‌ی هوش مصنوعی رقم خورد.

درآمد سامسونگ در فصل اول ۲۰۲۴ درمقایسه‌با برآوردهای تحلیلگران LSEG به‌ترتیب ۵۲٫۳ میلیارد دلار درمقابل ۵۱٫۵۲ میلیارد دلار بود. سود عملیاتی شرکت کره‌ای در این بازه‌ی زمانی ۴٫۷۹ میلیارد دلار بود، درحالی‌که پیش‌بینی تحلیلگران به عدد ۴٫۳ میلیارد دلار اشاره داشت.

درآمد سامسونگ در سه‌ماهه‌ی منتهی به مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) نسبت‌ به بازه‌ی مشابه سال گذشته ۱۲٫۸۱ درصد افزایش یافت، درحالی‌که سود عملیاتی شرکت در همین دوره ۹۳۲٫۸ درصد جهش کرد.

آمار درآمد و سود فصل اول ۲۰۲۴ سامسونگ مطابق با پیش‌بینی‌های این شرکت بود. سامسونگ انتظار داشت سود عملیاتی در سه‌ماهه‌ی اول احتمالاً به ۴٫۷۸ میلیارد دلار و درآمدش به ۵۱٫۴۹ میلیارد دلار برسد.

سامسونگ الکترونیکس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «به‌دلیل فروش بسیار خوب گوشی‌های هوشمند پرچمدار سری گلکسی S24 و افزایش قیمت‌ تراشه‌های حافظه، به درآمد ۵۲٫۳ میلیارد دلاری دست یافتیم. با بازگشت بخش حافظه به سودآوری، سود عملیاتی ما به ۴٫۷۹ میلیارد دلار افزایش یافت.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.