هوش مصنوعی در خدمات مشتری درآمد سازمانها را 25 درصد بیشتر میکند
تازهترین تحقیقات مرکز Accenture نشان داد سازمانهایی که هوش مصنوعی مولد را در جریان ابتکارات مرتبط با خدمات مشتری مورد استفاده قرار میدهند، میتوانند انتظار داشته باشند که در بازه زمانی پنج سال رشد 25 درصدی درآمدهای خود را نسبت به شرکتهای بدون فناوری هوش مصنوعی، پیش روی خود ببینند.
این بررسیهای جدید نشان داد که فناوری هوش مصنوعی مولد میتواند بیش از انواع دیگر فناوریهایی که طی یک دهه گذشته برای کسب و کارها روانه بازار شدهاند، به افزایش درآمد سازمانها کمک کند. مرکز Accenture این بررسی را روی 1000 مدیر ارشد در سراسر جهان انجام داد تا مشخص شود که هر یک از کسب و کارها برای در اختیار داشتن هوش مصنوعی مولد و فناوریهای مرتبط با آن چگونه سرمایه گذاری میکنند.
در این مطالعه رابطه میان استراتژیهای مختلف سرمایه گذاری و مسیرهای رشد مورد انتظار مدلسازی و تحلیل شدند و کارشناسان طی آن 30 مصاحبه تخصصی با رهبران فکری سازمانها، کارشناسان فناوری، متخصصان سیاست گذاری و متخصصان خلاق سازمانی نیز انجام دادند.
در پایان مشخص شد حدود 9 از هر 10 مدیر بازاریابی بر این باور بودند که هوش مصنوعی مولد میتواند به عنوان ابزار حفظ برقراری ارتباط با مشتری مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین 90 درصد آنها اعلام کردند که این فناوری در آینده بزرگترین انقلاب میان سازمانها و مشتریان را به وجود میآورد.
همچنین 72 درصد مدیران بازاریابی خاطرنشان کردند که با وجود مزایای فراوان، هنوز به درستی نمیدانند که از هوش مصنوعی مولد به چه صورت در فعالیتهای خود استفاده کنند و 76 درصد آنها هم اظهار داشتند که در جریان به کارگیری این فناوری نگرانیهایی را پیرامون حریم خصوصی دادهها، قرار گرفتن در معرض مدل و سوگیریهای ناخودآگاه و … میبینند.