هوش مصنوعی

April 30, 2024
19:21 سه شنبه، 11ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165356

هوش مصنوعی در خدمات مشتری درآمد سازمان‌ها را 25 درصد بیشتر می‌کند

منبع: همکاران سیستم

تازه‌ترین تحقیقات مرکز Accenture نشان داد سازمان‌هایی که هوش مصنوعی مولد را در جریان ابتکارات مرتبط با خدمات مشتری مورد استفاده قرار می‌دهند، می‌توانند انتظار داشته باشند که در بازه زمانی پنج سال رشد 25 درصدی درآمدهای خود را نسبت به شرکت‌های بدون فناوری هوش مصنوعی، پیش روی خود ببینند.

این بررسی‌های جدید نشان داد که فناوری هوش مصنوعی مولد می‌تواند بیش از انواع دیگر فناوری‌هایی که طی یک دهه گذشته برای کسب و کارها روانه بازار شده‌اند، به افزایش درآمد سازمان‌ها کمک کند. مرکز Accenture این بررسی‌ را روی 1000 مدیر ارشد در سراسر جهان انجام داد تا مشخص شود که هر یک از کسب و کارها برای در اختیار داشتن هوش مصنوعی مولد و فناوری‌های مرتبط با آن چگونه سرمایه گذاری می‌کنند.

در این مطالعه رابطه میان استراتژی‌های مختلف سرمایه گذاری و مسیرهای رشد مورد انتظار مدل‌سازی و تحلیل شدند و کارشناسان طی آن 30 مصاحبه تخصصی با رهبران فکری سازمان‌ها، کارشناسان فناوری، متخصصان سیاست گذاری و متخصصان خلاق سازمانی نیز انجام دادند.

در پایان مشخص شد حدود 9 از هر 10 مدیر بازاریابی بر این باور بودند که هوش مصنوعی مولد می‌تواند به عنوان ابزار حفظ برقراری ارتباط با مشتری مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین 90 درصد آنها اعلام کردند که این فناوری در آینده بزرگترین انقلاب میان سازمان‌ها و مشتریان را به وجود می‌آورد.

همچنین 72 درصد مدیران بازاریابی خاطرنشان کردند که با وجود مزایای فراوان، هنوز به درستی نمی‌دانند که از هوش مصنوعی مولد به چه صورت در فعالیت‌های خود استفاده کنند و 76 درصد آنها هم اظهار داشتند که در جریان به کارگیری این فناوری نگرانی‌هایی را پیرامون حریم خصوصی داده‌ها، قرار گرفتن در معرض مدل و سوگیری‌های ناخودآگاه و … می‌بینند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.