تلفن همراه

خبر اول

گوشی

May 4, 2024
10:00 شنبه، 15ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165425

هوش مصنوعی سامسونگ برنده رقابت گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول سال شد؛ اپل دوم شد

ICTna.ir – بر اساس داده‌های جدید منتشر شده در این هفته، در حالی که اپل در تلاش برای حفظ جایگاه و مسیر رشد خود بود، سامسونگ و دیگر برندهای تلفن همراه بازار انبوه در سه ماهه اول سال جاری در بخش گوشی‌های هوشمند در سطح جهان جهش پیدا کردند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، Canalys تعداد گوشی های هوشمند فروخته شده در سراسر جهان را در سه ماه منتهی به پایان ژانویه 296.2 میلیون دستگاه اعلام کرده است که نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش داشته است. این اولین رقم رشد مثبت دو رقمی در سال است که بازار از اوایل سال 2021 تا کنون ثبت کرده است.

 

این شرکت تحلیلگر بازار گفت که بازار بهتر از حد انتظار عمل کرده، این شرکت با انتشار آخرین آمار فروش گوشی های هوشمند خبر خوبی برای صنعت خبر به ارمغان آورد.

بر اساس این گزارش، این جهش بیشتر ناشی از فروشندگان گوشی های هوشمند است که سبدهای تازه شده و تثبیت اقتصاد کلان را در بازارهای نوظهور معرفی کرده اند.

اما در حالی که ارقام به طور کلی قوی هستند، برخی از آنها بهتر از دیگران عمل کردند، در سه ماهه اول این اپل بود که نتوانست با این روند همراهی کند.

باید اذعان کرد که سازنده آیفون هنوز هم سهم بازار را در اختیار دارد که بیش از همه از آن هیجان زده می شود و 48.7 میلیون گوشی هوشمند را یا 16 درصد از کل فروش جهانی در طول سه ماهه اول فروخته است. با این حال، این رقم نشان دهنده کاهش 16 درصدی نسبت به سه ماهه اول سال گذشته بود و اپل را به رتبه دوم در رتبه بندی جهانی پس از سامسونگ رساند. این دو در طول سال‌ها بارها باهم تغییر رتبه داده‌اند، بنابراین جایگاه‌های نسبی آن‌ها معنای زیادی ندارد، اما این کاهش فروش به این معنی است که سهم اپل از بازار به کمترین میزان در دو سال و نیم گذشته رسیده است و این باید صدمه بدی به اپل وارد کند.

به نوبه خود، سامسونگ یک سه ماهه اول قوی داشت و 60 میلیون دستگاه فروخت که تنها کمی کمتر از سه ماهه سال قبل و معادل 20 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است. اما برای این گوشی ساز کره جنوبی، سه ماهه اول سال میلادی 2024 چیزی بیشتر از محموله های گوشی بود.

Sanyam Chaurasia، تحلیلگر ارشد Canalys گفت: عرضه گوشی S24 سامسونگ یک لحظه مهم در استراتژی هوش مصنوعی و ممتاز سامسونگ با پتانسیل تغییر شکل صنعت بازتاب می دهد.

این تحلیلگر خاطرنشان کرد که سامسونگ گلکسی اس 24 خود را یک ماه زودتر از مدل قبلی خود یعنی اس 23 عرضه کرد و در نتیجه 35 درصد بیشتر از دستگاه را روانه بازار کرد. این گوشی 13.5 میلیون از محموله های سه ماهه گوشی های هوشمند سامسونگ را به خود اختصاص داده است.

عامل کشش Galaxy AI، مقیاس بزرگ نقاط خرده‌فروشی که تجربه مشتری را بالا می‌برد، و استراتژی بهتر زمان ورود به بازار، عملکرد قوی گلکسی اس 24 را هدایت می‌کند. Chaurasia گفت: در صنعت گوشی های هوشمند سامسونگ به سمت نوآوری مبتنی بر هوش مصنوعی به پیش میرود، او پیش‌بینی کرد: سامسونگ با ایجاد ارزش‌های قانع‌کننده برای کاربران با هوش مصنوعی گلکسی تلاش خواهد کرد تا از شتاب اولیه خود بهره ببرد؛ و با تقویت رقابت برتر و تقویت چسبندگی برند، بتازد.

Canalys خاطرنشان می‌کند که همه سازندگان گوشی باید راه‌های تجاری‌سازی هوش مصنوعی مولد را در طول سال بررسی کنند و این موضوع، نیاز به مشارکت استراتژیک با برندها، شرکت‌های چیپست و ارائه‌دهندگان نرم‌افزار را برجسته کنند.

در حالی که ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در حال حاضر در اختیار دستگاه‌های پیشرفته هستند، در درازمدت تا گوشی‌های میان‌رده هم جلو خواهند رفت، زیرا فروشندگان به دنبال اضافه کردن کاربران به اکوسیستم‌های هوش مصنوعی بومی خود هستند.

چاوراسیا گفت: علاوه بر این، گسترش اکوسیستم از طریق یکپارچه‌سازی بین دستگاه‌ها و مشارکت‌های استراتژیک، پتانسیل درآمد را افزایش می‌دهد و تأثیر عمیق هوش مصنوعی روی دستگاه را بر تجربیات کاربر و سودآوری برند برجسته می‌کند.

هوش مصنوعی در گوشی، چیزی شبیه به تجدید حیات در میانه بازار است. Canalys به Q1 قوی برای شرکت های چینی شیاومی و Transsion اشاره می کند. دومی با 28.6 میلیون گوشی نسبت به سال قبل 86 درصد رشد داشته است که آن را به جایگاه چهارم در بازار سوق داده و سهم خود را تقریباً دو برابر کرده و به 10 درصد رسانده است. سازندگان تلفن های میان رده شاهد فروش قوی به ویژه به خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین بودند.

اما تقاضای قوی لزوماً به معنای قیمت پایین نیست. Canalys خاطرنشان می کند که فروشندگان میان رده مواد خام را با پیش بینی افزایش هزینه ذخیره می کنند و به دنبال آن هستند تا هزینه های اضافی را تا جایی که بتوانند به کاربران نهایی منتقل کنند.

در نهایت، چه به دنبال هزینه‌های کلان برای خرید یک گوشی هوشمند رده بالا با ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی باشید، یا آرزوهای ساده‌تری برای گوشی‌های هوشمند خود داشته باشید، به نظر نمی‌رسد که قیمت‌ها به این زودی کاهش یابد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.