رسانه‌های اجتماعی

May 1, 2024
21:32 چهارشنبه، 12ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165442

توییچ برای تصاحب بازار تیک‌تاک آماده می‌شود

منبع: Peivast

توییچ، پلتفرم پخش زنده تحت مالکیت آمازون،‌ با ویدیو‌های کوتاه خود را برای رقابت با تیک‌تاک آماده می‌کند. به نظر می‌رسد که شرکت‌ها پس از تصویب قانونی که گزینه ممنوعیت یا فروش را پیش روی تیک‌تاک گذاشته است برای تصاحب بازار این اپلیکیشن چینی خیز برداشته‌اند.

به گزارش بلومبرگ، محتوای توییچ عمدتا مربوط به پخش زنده بازی‌های ویدیویی یا گفتگوی با کاربران است. با این حال خدمت جدیدی از این پلتفرم به نام Discovery Feed به کاربران اجازه می‌دهد تا کلیپ‌های کوتاه مربوط به ویدیوهای بلند را مشاهده کنند. این بخش به عنوان یک تب جدید به اپلیکیشن موبایلی توییچ اضافه شده است.

پس از شهرت گرفتن تیک‌تاک و محبوبیت بالای ویدیو‌های کوتاه در شبکه‌های اجتماعی، این قابلیت در دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز نفوذ کرد و حالا در پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب، اینستاگرام و اکس (توییتر سابق) ویدیو‌های کوتاه را شاهد هستیم.

اما فضای توییچ کمی با تیک‌تاک و دیگر پلتفرم‌ها متفاوت است. بیشتر محتوایی که در این بخش جدید منتشر شده است را مخاطبان از دل ویدیو‌های بلند بیرون کشیده‌اند. توییچ پیش از این هم قابلیتی را برای کاربران فراهم کرده بود که هنگام تماشای محتوا بتوانند بخشی از آن را به کلیپ‌های کوتاه تبدیل کنند.

سخنگوی توییچ می‌گوید Discovery Feed «براساس تاریخچه تماشای مخاطب و تعامل لحظه‌ای او» بروزرسانی می‌شود. به گفته او ممکن است امکان انتشار محتوای بزرگسال نیز با پیروی از ضوابط توییچ در این بخش وجود دارد.

تیک‌تاک که زیرمجموعه‌ای از شرکت چینی بایت‌دنس به حساب می‌آید براساس قانون تازه‌ای که به تصویب مجلس آمریکا و امضای ریاست جمهوری این کشور رسیده است باید برای باقی‌ماندن در فروشگاه‌های اپلیکیشن این کشور به مالکیت شرکتی مورد تایید دولت آمریکا درآید. این اپلیکیشن در حال حاضر بیش از ۱۷۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در ایالات متحده دارد و در نتیجه ممنوعیت احتمالی آن خلا بزرگی را در این حوزه ایجاد می‌کند.

توییچ و تیک‌تاک در گذشته نیز از قابلیت‌های یکدیگر کپی‌برداری کرده‌اند. تیک‌تاک در سال ۲۰۲۲ یک گزینه اشتراک زنده را که چیزی شبیه به اشتراک‌‌های توییچ بود به امکانات خود اضافه کرد. با این حال قابلیت پخش زنده و اشتراک‌های تیک‌تاک نتوانست ضربه‌ای به جایگاه مسلط توییچ بر این بازار وارد کند.

سخنگوی توییچ می‌گوید استریمرها مبلغی از تبلیغات موجود در بخش Discovery Feed دریافت نمی‌کنند زیرا تبلیغات به صورت مستقیم روی محتوا قرار نمی‌گیرد و در بین ویدیو‌ها پخش خواهد شد. پلتفرم استریم توییچ از اسفند ماه سال ۱۴۰۰ در ایران فیلتر شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.